kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۹۳۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
سهمیه ایران با عبور از «ارتش قطر»در آسیا کامل شد

صعود نفت به مرحله گروهی لیگ قهرمانان

تیم فوتبال نفت تهران که نخستین نماینده ایران در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا بود، با پیروزی مقابل الجیش قطر، ضمن صعود به مرحله گروهی این مسابقات، سهمیه فوتبال کشورمان در این جام را کامل کرد.


سرویس ورزشی-

مرحله سوم و پایانی پلی‌آف سیزدهمین دوره رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا دیروز با برگزاری هشت دیدار در غرب و شرق آسیا پیگیری شد که در تهران تیم نفت ایران با برتری یک بر صفر مقابل الجیش قطر، ضمن صعود به مرحله گروهی این مسابقات، سهمیه فوتبال باشگاهی ایران در این جام را به 4 تیم افزایش داد.
در این بازی که با قضاوت راوشان ایرماتوف در ورزشگاه آزادی برگزار شد، امیرارسلان مطهری (50) زننده تک گل تیم فوتبال نفت تهران بود. ضمن اینکه امین حاج محمدی و غلامرضا رضایی از تیم نفت و یوسف مفتاح از تیم الجیش بازیکنان اخطاری این بازی بودند.
علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، امین حاج‌محمدی، لئوناردو پادوانی، علیرضا عزتی(90 - سیامک کوروشی)، مرتضی پورعلی گنجی‌، وحید حمدی‌نژاد، ایمان مبعلی، وحید امیری، غلامرضا رضایی (84- کمال کامیابی‌نیا) و ارسلان مطهری (69- داناوان دیکمن) نفرات تیم نفت را در این مسابقه تشکیل دادند.
شاگردان علیرضا منصوریان در این بازی بسیار دونده و با انگیزه ظاهر شدند و به ستاره‌ها و بازیکنان مطرح تیم چندملیتی الجیش قطر اجازه خودنمایی را ندادند. آنها هم در روی زمین مانع شکل گیری برنامه‌های تاکتیکی این تیم شدند و هم روی هوا بسیار مسلط نشان دادند.
در نهایت هم بازیکنان نفت در دقیقه 50 و روی ارسال زیبای ایمان مبعلی و ضربه تمام‌کننده امیرارسلان مطهری مزد زحمات خود را گرفته و دروازه الجیش را باز کرد. پس از این گل، بازیکنان تیم تهرانی، ضمن ارائه یک بازی منظقی، جلوی حملات تیم الجیش را گرفتند و به هدف‌ نهایی خود یعنی رسیدن به پیروزی در این بازی دست یافتند.
قطری‌ها که به نظر حریف دست و پا بسته‌ای برای نفت نشان می‌دادند تا دقیقه 80 حتی نتوانستند یک موقعیت خطرناک را بر روی دروازه رقیب ایرانی شان ایجاد کنند و این روند تا پایان بازی نیز ادامه داشت. هرچند مدافع تیم الجیش با یک ضربه تقریبا خطرناک در اواخر بازی دروازه بیرانوند را تهدید کرد. نفتی‌ها نیز که با یک گل صعودشان به مرحله بعد قطعی بود تمایلی برای خطر و حمله به دروازه تیم الجیش نداشتند.
تیم فوتبال نفت تهران با این پیروزی به گروه B مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد که در آن مرحله باید به مصاف تیم‌های پاختاکور ازبکستان، الشباب عربستان، العین امارات برود. این تیم روز ششم اسفندماه سال جاری در نخستین دیدارش در مرحله گروهی این جام به مصاف الاهلی امارات می‌رود.
بنیادکار حریف پرسپولیس شد
در ادامه دیدارهای پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا دیروز تیم بنیادکار ازبکستان با شکست الجزیره امارات، جواز حضور درمرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد.در این دیدار که در ازبکستان برگزار شد تیم میزبان با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و با این پیروزی جواز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد. به این ترتیب تیم بنیادکار ازبکستان باید در گروه اول با تیم‌های پرسپولیس ایران، النصر عربستان و لخویای قطر رقابت کند.
در منطقه شرق قاره کهن، تیم‌های گوآنگژو و بیجینگ گوان از چین، کاشیوا ریسول از ژاپن و اف‌سی سئول از کره جنوبی با برتری مقابل حریفان خود راهی مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا شدند.گوآنگژو چین برابر 3 بر یک از سد سنترال کوئست استرالیا گذشت. بیجینگ گوان چین با نتیجه 3 بر صفر بانگوک گراس تایلند را برد. کاشیوا ریسول ژاپن در دیداری نفس گیر و در واپسین دقایق وقت‌های اضافه با حساب 3 بر 2 چونبوری تایلند را شکست داد و اف‌سی سئول کره‌جنوبی نیز با 7 گل هانوی ویتنام را در هم کوبید.