kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶

تلاش جریان خاص برای آوردن پروفسور قلابی به باشگاه پرسپولیس!(نکته ورزشی)

برنامه‌ای که وزارت ورزش و جوانان برای تغییرات در اداره کل ورزش استان تهران در نظر گرفته بود، با پیوستن محمدحسین نژاد‌فلاح به باشگاه پرسپولیس، شکل عملی به خود گرفت.

سرویس ورزشی-

از چند روز قبل بود که زمزمه‌هایی مبنی بر تمایل وزارت ورزش و جوانان برای ایجاد تغییرات در اداره کل ورزش استان تهران شنیده شد. گمانه‌زنی‌ها در خصوص تغییرات در این اداره کل درست از زمانی آغاز شد که وزیر ورزش به انتقاد از عملکرد اداره ورزش استان تهران پرداخت و گفت که باید تغییراتی در این نهاد ورزشی ایجاد شود.
فاصله انتقاد وزیر ورزش تا تغییرات اداره کل ورزش استان تهران، کمتر از 2 هفته بود. دراین میان برخی از معاونان وزارت ورزش برای آنکه هزینه‌های برکناری نژاد فلاح - نماینده سابق مجلس و عضو پیشین هیئت مدیره پرسپولیس - را به حداقل برسانند، تصمیم گرفتند مدیریت باشگاه پرسپولیس را به وی پیشنهاد کنند، پیشنهادی که اتفاقا مورد توجه وی قرار گرفت تا او رسما به عنوان قائم مقام باشگاه پرسپولیس انتخاب شود.
خلاصه اینکه علی رغم هشدار کارشناسان، آنچه که مورد پسند وزارت ورزش و جوانان بود به وقوع پیوست و مدیر کل تربیت بدنی استان تهران به باشگاه پرسپولیس آمد تا گرشاسبی مدیر کل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان، به یکی از مهمترین مراکز ورزش نقل مکان کند!
اما اتفاقات عجیب و غریب پرسپولیس تنها به همین تغییرات خلاصه نشد؛ نژاد فلاح ساعاتی پس از استقرار در باشگاه پرسپولیس صراحتا عنوان داشت که مذاکراتی را با برانکو ایوانکوویچ انجام داده تا پیش از حضور سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا، تکلیف کادرفنی این باشگاه مشخص شود.
فارغ از درستی یا نادرستی تصمیم مدیریت جدید باشگاه پرسپولیس حالا پرسش مهمی که مطرح شده این است که به چه دلیل باید نام یک مربی ضعیف و کوچک برای باشگاه بزرگ پرسپولیس مطرح شود؟!
مگر غیراز این است که این مربی کروات چه در زمان حضورش در ایران و چه پس از ترک کشورمان، به واسطه عملکردی که داشت،هرگز محبوبیتی در میان فوتبالدوستان به دست نیاورد، تا جایی که پس از جام جهانی 2006 فرار را بر قرار ترجیح داد و هرگز حاضر نشد حتی پا به ایران بگذارد!
اهالی فوتبال خوب به خاطر دارند که وی از طرف رئیس وقت فدراسیون فوتبال یعنی صفایی فراهانی لقب «پروفسور» را گرفت، اما همین آقای پروفسور که بعدها از سوی منتقدانش پروفسور قلابی لقب گرفت، در تمام چند سالی که مربی تیم ملی بود انگیزه‌‌ها را در میان بازیکنان ملی پوش از بین ‌برد، لیگ را از اعتبار انداخت، 15 بازیکن را بطور مرتب دعوت می‌کرد، 2، 3 بازیکن ثابت تعویضی داشت و باقی نفرات نیز همواره زینت‌المجالس بودند!
با چنین عملکرد ضعیفی که برانکو در فوتبال ایران داشت، حالا دیگر تردیدی نیست که یک جریان خاص در پشت پرده به حمایت از این مربی ناکام می‌پردازد تا او دوباره در فوتبال ایران تیم بگیرد.
فعالیت‌های این گروه خاص به اندازه‌ای گسترده است که حتی یکی، دو سال قبل نیز یکی از برنامه‌های ورزشی سیما، در گفت و گو با برانکو دست به تحریف تاریخی آشکار زد و این مربی ناکارآمد را به عنوان یکی از محبوب‌ترین مربیان خارجی فوتبال ایران معرفی کرد!
در پایان باید به این نکته هم اشاره داشت که در ابتدای همین فصل،جریان مورد نظر سعی داشت سکان هدایت تراکتورسازی را به پروفسور قلابی بسپارد اما هوشیاری برخی مدیران تراکتورسازی مانع از آن شد که پای این مربی ضعیف به تبریز باز شود.