kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۹۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶

کوتاه از ایران


راه‌اندازی مجمع خیرین مدرسه‌ساز در 500 شهر
جیرفت- ایرنا: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز در 500 شهر کشور راه‌اندازی شده است. محمدباقر مسلمی افزود: هر سال شاهد افزایش کمک‌های مردمی هستیم به نحوی که کمک‌های خیرین از170 میلیارد ریال در بدو تاسیس مجمع خیرین به هشت هزار میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.
وی یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی 500 هزار کلاس درس در کشور احداث شده که از این تعداد 100 هزار کلاس درس با مشارکت خیرین ساخته شده است.
جلوگیری از پژوهش‌های غیرکاربردی
تبریز- خبرنگار کیهان: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: عمر علمی جوان ایرانی در زمینه پژوهش‌های غیرکاربردی به هدر می‌رود که باید این مسیر را در جهت پیشرفت واقعی اصلاح کرد. سورنا ستاری خواستار دوری از اقتصاد نفتی شد و تصریح کرد: تحقق جدایی از اقتصاد مبتنی بر نفت، به جهش علمی کمک می‌کند.
وی گفت: فرهنگ مبتنی بر نفت و مدرک‌گرایی، موجب رشد جوانان اداری می‌شود و مردم فقط دنبال کار اداری خواهند رفت.
ستاری با بیان این که بسیاری از دانشگاه‌های جهان با اجرای طرح‌های پژوهشی درآمدزایی دارند گفت: باید به سوی دانش‌های نو رفت تا درآمدهای خوب و موثری به دست آورد و مشکلات را با سرعت و انگیزه بیشتری حل و فصل کرد.
طرح نمایندگان مجلس
برای سازمان حفاظت محیط زیست است
اصفهان- فارس: عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از نمایندگان مردم در مجلس، امضاهای طرحی را جمع‌آوری کردند که به موجب آن سازمان حفاظت محیط زیست زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی خواهد شد. حسینعلی حاجی با اشاره به انتقادات گسترده وکلای ملت به عملکرد سازمان محیط زیست، افزود: اهمیت موضوعات محیط زیست و اقلیم این نکته را به ما گوشزد می‌کند که باید به صورت گسترده و جدی‌تر به موضوعات مرتبط با آن بپردازیم.
وی درباره دلایل ارائه این طرح که سازمان حفاظت محیط زیست زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی شود، گفت: زمانی که سازمان حفاظت محیط زیست زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد، مجلس می‌تواند به صورت جدی‌تر بر این مجموعه نظارت و امور آن را به صورت دقیق‌تری رصد کند، در صورت تصویب این طرح وزیر جهاد کشاورزی نیز باید پاسخگوی نمایندگان مجلس باشد.
تعطیلی مدارس
سرویس شهرستان‌ها: بارش برف مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی نوبت صبح دیروز شهرهای رزن، قروه در جزین، سردرود، گل‌تپه در استان همدان و شهرستان بیجار در استان کردستان را تعطیل کرد. لغزندگی معابر علت این تعطیلی ذکر شده است. همچنین اداره‌کل هواشناسی استان البرز اعلام کرد: بیش از 35 سانتی‌متر برف در ارتفاعات جاده چالوس و طالقان باریده است. این بارش‌ها در ارتفاعات استان البرز تا پایان این هفته ادامه دارد.
بهره‌مندی عشایر از تسهیلات یک درصدی
صندوق توسعه ملی
اهواز- واحد مرکزی خبر: رئیس سازمان عشایر کشور گفت: عشایر کشور می‌توانند از تسهیلات یک درصدی صندوق توسعه ملی استفاده کنند. قندالی در گردهمایی مدیران امور عشایر سراسر کشور در اهواز گفت: امسال سال تمرین و تجربه استان‌ها برای بهره‌مندی از تسهیلات یک درصدی صندوق توسعه ملی است و همه استان‌ها موظفند که از این تسهیلات برای بهره‌مندی عشایر استفاده کنند.
وی افزود: پرونده‌های استان‌ها برای استفاده از این تسهیلات تکمیل شده‌اند و بانک کشاورزی آمادگی اعطای این تسهیلات به عشایر را دارند.