kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
آیت‌الله نوری همدانی: 

دولت معضلات زیست محیطی را حل کند

آیت‌الله نوری همدانی با ابراز نگرانی از آسیب‌هایی که بر محیط زیست وارد شده و تأثیر مستقیمی بر کاهش نزولات آسمانی داشته است، گفت: دولت باید نسبت به مسائل زیست محیطی توجه ویژه داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در دیدار مسئولان اداره کل هواشناسی استان قم، اظهار داشت: در اموری از زندگی که تحت اختیار بشر است، ما باید سعی کنیم با توفیق پروردگار آنها را توسعه دهیم و زمینه استفاده بهتر از مواهب الهی را ایجاد کنیم. وی با اشاره به اینکه در گذشته همه شهرها و استان‌ها مملو از باغ‌ها و زمین‌های پرحاصل بودند، گفت: متأسفانه با توسعه شهر‌ها و ساخت و سازهای بی‌رویه این زمین‌ها از بین رفته‌اند؛ مسئولان امر باید با از بین رفتن چنین ظرفیت‌هایی در مناطق دیگر باغ‌ها و زمین‌های مشابهی را احیا می‌کردند تا جایگزین آنها شود.
استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه از بین رفتن باغ‌ها و درختان تأثیر مستقیمی بر گرمای هوا و بارندگی دارد، ابراز داشت: شما باید با تذکرات و ارائه نظرات کارشناسی خود به دولت و مسئولان مربوطه آنها را برای حل این معضل یاری کنید. وی افزود: امروزه ابزار و امکانات بسیار پیشرفته‌ای وجود دارد که با کمک آنها می‌توان این مشکلات را رفع کرد و بسیاری از مناطقی که از دست رفته را احیا کرد؛ ما از جانب پروردگار موظف هستیم که در زمینه عمران، آبادانی و تولید کوشا باشیم و مطمئن باشید اگر این یک مطالبه عمومی باشد، دولت نیز به شما امکانات خواهد داد.
این مرجع تقلید با اشاره به آیات و روایات فراوانی که در مذمت اسراف و تبذبر داریم، گفت: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود؛ بسیاری از مردم در زمینه مصرف آب و برق اسراف می‌کنند؛ این گناهی بزرگ و خیانت به اموال عمومی است. آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه دولت باید نسبت به مسائل زیست محیطی توجه ویژه داشته باشد، گفت: البته در این زمینه مردم نیز باید دست به دست مسئولان دهند؛ اگر میان بخش‌های مختلف مسئول و مردم هماهنگی وجود نداشته باشد، پیشرفتی در این زمینه حاصل نمی‌شود.