kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
آیت‌الله علوی گرگانی:

افرادی که در دین بدعت ایجاد می‌کنند باید از جامعه طرد شوند

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: انسان‌های جاهل به سمت افراط و تفریط می‌روند و باید مردم را به این مسئله آگاه کنیم که فریب آنها را نخورند.


آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در جهان اسلام و پرهیز از هرگونه اقدام تفرقه‌آمیز گفت: انسان‌های جاهل به سمت افراط و تفریط می‌روند و باید مردم را به این مسئله آگاه کنیم که فریب آنها را نخورند.
وی با بیان اینکه بهترین کارها میانه‌روی است، ابراز داشت: باید در نوع تبلیغ دین محتاطانه عمل کنیم و سبب بدبینی دیگر افراد نسبت به دین نشویم؛ چرا که ائمه معصومین(ع) در زمان خود برخورد خوب و کاملا اسلامی با مردم داشتند و با همین اخلاق خوب دین را تبلیغ می‌کردند.
آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه با تأکید بر اینکه خداوند متعال در قرآن کریم مردم را به برهان و منطق دعوت می‌کند، اظهار داشت: جامعه‌ای که آلوده نباشد و از افراط و تفریط به دور باشد می‌تواند به راحتی به یک جامعه کاملا منطقی تبدیل شود. استاد درس خارج حوزه خاطرنشان کرد: اگر علمای دین مردم را دعوت به وحدت می‌کنند برای این است که جامعه را به سمت رفتاری مسالمت‌آمیز با هم سوق دهند و اگر در کنار این رفتار مسالمت‌آمیز بحث علمی هم انجام شود مشکلی ندارد. وی با تأکید بر اینکه لسان تند و فحاشی کردن به اعتقادات دیگران با روح علمی و اسلامی سازگاری ندارد، تصریح کرد: این رفتار در دین مبین اسلام هیچ جایگاهی ندارد و کسی که عمدا در دین بدعت ایجاد کند باید از جامعه طرد شود.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام همیشه دعوت به حق کرده است، افزود، همه باید بدانند که اگر علما دعوت به وحدت می‌کنند به معنای این نیست که مرزهای مذهبی برداشته شود، بلکه هر مذهبی بر مرام خود استوار است و این وحدت نشان زندگی سالم و انسانی در کنار هم است.