kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
با حضور رئیس‌جمهور

آزادراه قم - گرمسار هفته آینده افتتاح می‌شود

آزادراه قم - گرمسار، قطعه اول آزادراه حرم تا حرم پنجم اسفند ماه با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.


به گزارش ایسنا، عملیات اجرایی قطعه یک آزادراه حرم تا حرم که حد فاصل قم تا گرمسار را در برمی‌گیرد، 22 اسفند سال 1391 با سرمایه دولت و قرارگاه خاتم‌الانبیا آغاز شده بود و با پایان یافتن آخرین مراحل کار اجرایی در روزهای ابتدایی ماه آینده رسما زیر بار ترافیک خواهد رفت.
این قطعه در حالی آماده بهره‌برداری شده که سه قطعه باقیمانده در مسیر این آزادراه هنوز در مرحله مطالعه و جذب سرمایه‌گذاری قرار داشته و وارد مرحله اجرایی نشده است.
طبق اعلام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور، هزینه کل ساخت قطعه 152 کیلومتری قم به گرمسار 690 میلیارد تومان بوده که در این بین 60 درصد از آورده را دولت و 40 درصد را قرارگاه خاتم‌الانبیا فراهم کرده است.
همچنین پیمانکاری این پروژه که ساخت و تکمیل آن نزدیک به دو سال زمان برده برعهده قرارگاه خاتم‌الانبیا بوده است.
این قطعه چهار استان تهران، قم، سمنان و خراسان رضوی را به یکدیگر متصل می‌کند که در جریان آن نقطه آغازین پروژه از آزادراه قم - کاشان آغاز شده و سپس با اتصال به بزرگراه تهران - گرمسار وارد مسیر اصلی مشهد خواهد شد.
بنابر این گزارش، آزادراه قم - گرمسار در حالی افتتاح می‌شود که راه اصلی این جاده در دولت قبل یک بار مورد افتتاح قرار گرفته بود که به دلیل فراهم نبودن شرایط ایمنی و بالا رفتن تعداد تصادفات و تلفات جاده‌ای در طول زمان کوتاه از سوی پلیس راهور مسدود شد.