kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
سیدحسن نصرالله در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید مقاومت:

دل بستن به آمریکا چشم دوختن به سراب است

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد، در مبارزه با تروریسم هرکس به آمریکا چشم امید دوخته به سراب و توطئه دل‌بسته است بنابراین نباید منتظر راهکار بین‌المللی باشیم بلکه باید خودمان ابتکار عمل را به‌دست گیریم.


به گزارش خبرگزاری‌ها، سیدحسن نصرالله در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید مقاومت در جنوب بیروت، ضمن محکوم کردن اقدام تروریست‌های تکفیری داعش در اعدام قبطی‌های مصر گفت: «برای مبارزه با تروریسم نباید به ائتلاف‌های بین‌المللی دل بست چرا که دل بستن به آمریکا و متحدانش دل بستن به سراب و توطئه است، باید خود ابتکار عمل را در دست بگیریم. همان طور که مقاومت اسلامی به پا خاست و منتظر هیچ راهکاری نماند و پیروز شد.»
دبیرکل حزب‌الله از همه کشورها خواست با هم متحد شوند و به کشورهایی که درگیر تروریسم هستند کمک کنند.
وی تأکید کرد، موساد، سیا و سرویس جاسوسی انگلیس داعش را به وجود آورده‌اند و هدف داعش فلسطین نیست بلکه مکه و مدینه است. این گروه تروریستی تکفیری 100 درصد تأمین کننده منافع اسرائیل است به همین دلیل است که نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم اعلام کرده‌اند که داعش تهدید و خطری برای آنها نیست.
سید حسن نصرالله با اعلام اینکه «داعش و النصره دو روی یک سکه هستند» اظهار داشت: «جهان باید به آن دسته از کشورهای منطقه که هنوز حامی داعش هستند اعلام کند که بازی تمام شده است و ملت‌های منطقه باید خود دست به کار شوند.» نصرالله در ادامه به حمایت‌های برخی کشورهای منطقه از داعش اشاره کرد و گفت: «پدر خوانده‌های داعش در منطقه هنوز هم از تکفیری‌ها حمایت می‌کنند.»
دبیر کل حزب‌الله لبنان همچنین در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: «مقاومت با افتخار تمام از اسلام ناب محمدی دفاع می‌کند و در این راه چه شیعه و چه سنی تفاوتی ندارد و همه برای دفاع از امت اسلامی آماده هستند.»
وی گفت: «سرنوشت جهان در منطقه رقم می‌خورد و کسی که می‌خواهد سرنوشت لبنان را بسازد باید در تعیین سرنوشت منطقه حضور داشته باشد. امروز اوضاع لیبی، مصر، اردن، عربستان  به ما ارتباط پیدا می‌کند. بنابراین چگونه می‌توانیم در کشور خودمان دست بسته باقی بمانیم.»
سید حسن نصرالله با اشاره به مذاکرات جاری بین جریان المستقبل و حزب‌الله تصریح کرد ما از هر گفت‌وگویی بین گروه‌های لبنانی حمایت می‌کنیم اما به کسانی که چشم خود را به تحولات منطقه دوخته‌اند می‌گوییم برای انتخاب رئیس جمهور به این رخدادها دل خوش نکنید.
دبیر کل حزب‌الله با تمجید از رهبران شهید مقاومت اظهار داشت: جانفشانی‌های شهدای مقاومت فراموش شدنی نیست و ما نمی‌توانیم به پیروزی‌های آینده فکر کنیم مگر آنکه جانفشانی‌های شهدا را به یاد آوریم.
وی تأکید کرد، مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و خون شهدا هر روز جان می‌گیرد.
سید حسن نصرالله با اشاره به سالگرد ترور رفیق حریری نیز گفت: «شهادت حریری حادثه دردناکی بود که منطقه را تکان داد و ما در حزب‌الله با دعوت ملی برای مبارزه با تروریسم اعلام همبستگی می‌کنیم البته دشمن صهیونیستی را نیز نباید فراموش کنیم.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان درادامه در خصوص بحرین اظهار داشت: «ما در مقابل سرکوب مردم و نادیده گرفتن حقوق ملت بحرین می‌ایستیم و کوتاه نمی‌آئیم، سید حسن نصرالله گفت، دولت بحرین در قبال گفت‌وگوها با مخالفان کر و کور است و نمی‌خواهد سخن حق بشنود.»
وی افزود: هرگز اجازه نمی‌دهیم کسی ما را از مواضعمان برگرداند. اصولاً هر کسی که عاشق یک کشور عربی است باید از موضع ما در قبال بحرین قدردانی کند و کسی که از نظر نظامی و سیاسی در سوریه دخالت می‌کند حق ندارد از موضع مسالمت‌آمیز ما در قبال خیزش و تحرک‌های موجود در بحرین انتقاد کند.
سید حسن نصرالله در ادامه یادآور شد که باید با تروریسم در هر نقطه‌ای از دنیا مبارزه کرد و در خصوص بحران سوریه نیز گفت، همه کشورها باید با ارتش و دولت سوریه اعلام همبستگی کنند و با تروریست‌ها مبارزه کنند.
به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله با ستایش از ملت عراق و عشایر و کردهای این کشور در نبرد با داعش گفت: «آنها مانع از رسیدن داعش به عربستان سعودی و دیگر کشورهای منطقه شدند و باید از عراقی‌ها که از تخت و بارگاهشان حمایت کردند قدردانی کنند.»