kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
چند روز پس از حادثه چپل‌هیل

مرکز اسلامی هوستون در آمریکا به آتش کشیده شد

در حالی که تنها چند روز از حادثه تروریستی «چپل هیل» آمریکا می‌گذرد، یک مرکز اسلامی در شهر «هوستون» دوشنبه به آتش کشیده شد.



به گزارش خبرگزاری مهر، افراد ناشناس دیروز تحت تاثیر موج اسلام‌هراسی، ساختمان مرکز اسلامی شهر «هوستون» آمریکا را به آتش کشیدند. «احسن زاهد» یکی از مسئولان این مرکز به خبرنگاران گفت: «می‌دانیم که این حادثه اتفاقی نیست و از روی خشم و نفرت نسبت به مسلمانان اتفاق افتاده است و بدون تردید این (حس نفرت) به دلیلی جهلی است که آنها نسبت به عقاید مسلمانان دارند. این حمله زنگ خطری برای مسلمانان و همه انسان‌ها و نشانه افراط در جامعه جهانی است و امکان تکرار آن وجود دارد.»
به گفته زاهد، تحقیقات نشان می‌دهد که درصد زیادی از مردم آمریکا نسبت به عقاید مسلمانان چیزی نمی‌دانند و نسبت به تعالیم اسلامی آگاه نیستند. وی میزان خسارت این آتش‌سوزی را حدود 100 هزار دلار اعلام کرد.
چندی پیش نیز یک سفیدپوست آمریکایی سه دانشجوی مسلمان را در شهر «چپل‌هیل» کارولینای شمالی آمریکا به ضرب گلوله کشت. پس از این جنایت نیز محافل سیاسی و رسانه‌‌ای آمریکا و اروپا نسبت به ماجرا سکوت اختیار کرده‌ و از کنار آن گذشتند، اما بعدا مجبور شدند این سکوت را بشکنند. با این حال، برخی رسانه‌ها مدعی شدند قتل این 3 دانشجو بر سر جای پارک خودرو رخ داده و نهایتا منجر به قتل شده است!
تشدید اسلام‌هراسی
به گزارش خبرگزاری تسنیم، دکتر «عماد‌الدین احمد» یک استاد دانشگاه آمریکا، گفت که شبکه خبری «فاکس نیوز» به همراه شماری از رسانه‌های آمریکایی دیگر، در صدد ارایه چهره‌ای بد از مسلمانان و تحریک شهروندان آمریکایی علیه مسلمانان هستند. وی با اشاره به جنایت «چپل هیل» و مقایسه آن با ماجرای «شارلی‌ابدو» گفت که غربی‌ها تلاش می‌کنند یکی را عملی مجرمانه و دیگری را اقدامی تروریستی جا بزنند. در ماجرای «شارلی ابدو»ی فرانسه که ماه گذشته اتفاق افتاد، 12 نفر کشته شدند. این حمله در رسانه‌های غربی به جامعه مسلمانان نسبت داده شد.
اما بسیاری از کارشناسان معتقدند رژیم صهیونیستی در پشت این ماجرا قرار دارد و از این طریق می‌خواهد، یهودیان را جهت مهاجرت به فلسطین اشغالی ترغیب کند. هفته گذشته در پایتخت دانمارک مقابل یک کنیسه یهودیان تیراندازی رخ داده بود.
دیروز از استرالیا نیز خبر رسید، افراد ناشناس مسجد شهر «پرت» در ایالت استرالیای غربی را برای چهارمین بار طی شش هفته گذشته مورد حمله قرار دادند.
«برهان مهتر» امام این مسجد گفت: «این حمله نشانه بدگمانی نسبت به مسلمانان در استرالیا است». مسلمانان بیش از 200 سال است که در استرالیا سکونت دارند و حدود دو درصد از جمعیت 20 میلیون نفری این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند.