kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۶۴
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
در دیدار دبیرکل وزارت امور خارجه نروژ

ظریف: اروپا می‌تواند برای رسیدن به توافق جامع و رفع تحریم‌ها کمک کند

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: اروپا می‌تواند در مذاکرات هسته‌ای نقش خوبی برعهده گیرد و کمک زیادی برای رسیدن به توافق جامع و رفع تحریم‌ها کند.

محمد‌جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان  با وگر استرومن دبیرکل وزارت امور خارجه نروژ که به منظور شرکت در پنجمین دور گفت‌وگوهای دوجانبه سیاسی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، دیدار کرد.
وی در این دیدار ضمن استقبال از تقویت رایزنی‌های سیاسی بین تهران – اسلو بر گسترش و توسعه روابط دو کشور در تمامی ابعاد به‌ویژه در بخش‌های انرژی تاکید کرد.
«وگر استرومن» دبیرکل وزارت امور خارجه نروژ در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از رایزنی‌های به عمل آمده طی مذاکرات فشرده با همتای ایرانی در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، بر اراده اسلو جهت افزایش تعاملات بین دو کشور تاکید کرد.
وی جمهوری اسلامی ایران را یکی از مهمترین کشورهای منطقه خاورمیانه خواند که در جهت ایجاد ثبات و حفظ آرامش در منطقه تلاش می‌کند.
به گزارش ایرنا، استرومن همچنین ابراز امیدواری کرد، مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 هرچه سریعتر به نتیجه برسد و تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه که هم به جمهوری اسلامی ایران و هم به شرکای سنتی و شناخته شده ایران لطمه زده است، برطرف شود.