kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
افخم:

بیانیه وزارت خارجه آمریکا مصداق بارز دخالت در امور داخلی ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به بیانیه مطبوعاتی اخیر وزارت خارجه آمریکا گفت:این بیانیه مصداق بارز دخالت در امور داخلی ایران است و مغایر با تعهدات صریح دولت آمریکا ذیل بیانیه الجزایر می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به بیانیه مطبوعاتی اخیر وزارت خارجه آمریکا و ادعاهای مطرح شده در مورد اقدامات قوه قضائیه و دستگیری و بازداشت برخی افراد، ضمن رد بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: این بیانیه  مصداق بارز دخالت در امور داخلی ایران است و مغایر با تعهدات صریح دولت آمریکا ذیل بیانیه الجزایر می‌باشد.
 افخم افزود: مناسب است مقامات آمریکایی بجای اینگونه اظهار نظرها و تـوصیه‌های نا مربوط به سایر کشورها، تـوجه خود را بـه گزارشات رو به افزایش و نگرانی مراجع مستقل درباره حقوق شهروندی اتباع آن کشور معطوف نمایند و با تمهیدات لازم از تکرار حوادثی مانند فاجعه قتل 3 دانشجوی مسلمان آمریکایی ممانعت بعمل آورده و در پی اجرای عدالت باشند.
روز گذشته وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مداخله جویانه از سران فتنه حمایت کرده و خوستار رفع حصر آنان شده بود.
آمریکا باور کرده که کدخدای جهان است !
در همین رابطه سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:  بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر آزادی سران فتنه یک اقدام مداخله‌جویانه در امور کشور ماست.
وی ادامه داد: مثل اینکه آمریکا باور دارد که هنوز کدخدای جهان است و آنها هنوز فکر می‌کنند مثل دوران قبل از انقلاب می‌توانند در امور داخلی ما دخالت کرده و برای ما تعیین تکلیف کنند.
این نماینده ملت همچنین گفت: آمریکا وال‌استریت خود را سازماندهی کند و مانع این همه جنایات گسترده علیه مسلمانان و سیاه‌پوستان در کشورش شود و امور کشورها را به خودشان واگذار کند.
ابراهیم آقا محمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز اظهار داشت: این بیانیه بازگو می‌کند که آمریکا هدفش از گفت‌وگو و ایجاد ارتباط با ایران استقرار و تقویت پایگاه‌های مداخله‌گرانه خود بوده تا در روند توسعه و پیشرفت انقلاب اسلامی اختلال ایجاد کند.
وی تاکید کرد: با این بیانیه برای کسانی که تاکنون از «سران‌فتنه» حمایت کرده‌اند جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نمی‌ماند که آنان کاملا در جهت برنامه‌های براندازانه آمریکا اقدام کرده‌اند.
وی همچنین گفت: اگر سران فتنه وابستگی به آمریکا ندارند باید در قبال مداخله‌های آمریکا در امور داخلی کشور موضع‌گیری کرده و آن را محکوم کنند، ولی قطعا این کار را نخواهند کرد چرا که این‌ها به حمایت آمریکا امید دارند.