kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶
با حضور وزرای دفاع، آموزش‌و‌پرورش و رئیس سازمان بسیج مستضعفین

همایش پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی برگزار شد

وزیر دفاع کشورمان تاکید کرد: بیش از گذشته نیازمند تفکر بسیجی هستیم زیرا این تفکر همانقدر که به نظام کمک می‌کند خشم دشمنان را هم برمی‌انگیزد.

هشتمین همایش مسئولان استانی ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی  روز گذشته با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش‌و‌پرورش، سردار حسین دهقان وزیر دفاع، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، جمعی از مسئولان بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان و مسئولان وزارت آموزش‌و‌پرورش در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.
در این همایش سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: به برکت شعارها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، امروز پیروزی‌های بزرگی برای جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، سوریه و عراق به دست آمده که همه، دستاورد ایستادگی و پایبندی به ارزش‌هاست.
وی بر استفاده از ظرفیت بسیج دانش‌آموزی برای حل مشکلات تاکید کرد و ادامه داد: با اینکه در سه سال گذشته تقریبا بودجه بسیج ثابت مانده و آموزش‌و‌پرورش هم مشکلات زیادی داشته است، اما راهیان نور دانش‌آموزی با برکات فراوان انجام می‌شود.
سردار نقدی به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 اشاره و خاطرنشان کرد: برای موضوع ملی هسته‌ای، گروهی به مذاکره رفته‌اند که اگر توانستند تمامی حقوق ملت را احیاء کنند از آنها حمایت می‌شود و در غیراینصورت با زیاده‌خواهی طرف مقابل باید میز مذاکره را ترک کنند.
وی موضوع فتنه را نیز یک مسئله ملی و فرادولتی خواند و تصریح کرد: امروز کسانی از فتنه حمایت می‌کنند که در گذشته از شاه، رژیم بعث و صدام، تروریست‌ها و ... برای دشمنی با ملت ایران حمایت کردند.
سردار حسین دهقان وزیر دفاع در ادامه این همایش گفت: افکار انقلاب و بسیج امروز در همه دنیا به عنوان یک موج زنده و رو به جلو مطرح است و باعث خشم و غضب استکبار می‌شود و منتظریم این خشم و غضب باعث مرگ آنها شود.
وی افزود: بسیج یک مکتب رفتاری است و بسیج و بسیجی و فرهنگ بسیجی مرز نمی‌شناسد، قابل محدود کردن نیست و همه عرصه‌ها و طبقات را شامل می‌شود.
وزیر دفاع ابراز داشت: بیش از گذشته نیازمند تفکر بسیجی هستیم زیرا این تفکر همانقدر که به نظام کمک می‌کند خشم دشمنان را هم برمی‌انگیزد و برنامه‌های پیچیده‌ای را برای مقابله با نظام طراحی می‌کنند لذا سازمان متولی امر بسیج بایستی با یک نگاه فراگیر که هیچ کس از دایره آن خارج نباشد برنامه‌های آن را به پیش ببرد.
دهقان در بخشی دیگر از سخنان خود  در خصوص وضعیت قرارداد سامانه موشکی S300 خاطرنشان کرد: ما با فدراسیون روسیه وارد تعاملات خوبی شده‌ایم و بخش‌های مختلف دولت با روسیه همکاری می‌کنند و در صنعت دفاعی هم تعاملات خوبی را دنبال می‌کنیم.
به گزارش فارس همچنین علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به دیدگاه‌های دیگر امام درخصوص ویژگی بسیجی گفت: از نظر امام (ره) معنای بسیج توام کردن ایمان و عمل است و بسیجی اهل زندگی شهادت‌طلبانه و تلاش مومنانه است.
وی تصریح کرد: از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی خواهشمندم بخشی از کار خود را به شناخت ویژگی‌های فرهنگ بسیجی اختصاص دهند و آن را در ذهن دانش‌آموزان نهادینه کنیم.