kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
عسگری پس از کسب 2 مدال طلای آسیا به شایعات پاسخ داد

دوپینگی نیستم، خداحافظی هم بماند برای بعد از المپیک

قهرمان دوچرخه‌سواری آسیا می‌گوید، ‌مدال طلایی که در تایلند گرفت شیرین‌ترین ‌مدالی است که تاکنون گرفته و مطمئن است که از لحاظ آزمایش دوپینگ نیز مشکلی پیش نمی‌آید.

حسین عسگری درباره کسب دو مدال طلای قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک در بخش جاده، اظهار کرد: از آنجا که میزبان اطلاع داشت تخصص رکابزنان ایرانی جاده‌های سربالارو است، مسیر را به گونه‌ای طراحی کرده بود که تخصص کشورهای ژاپن، کره و تایلند بود. حتی هشت کیلومتر از مسیر مسابقه نیز در داخل شهر بود و تایلند می‌خواست حداکثر استفاده را از شرایط میزبانی ببرد، چون این بهترین فرصت برای کسب سهمیه المپیک بود، اما روز مسابقه من، گودرزی و رجبلو بهترین آمادگی را داشتیم و در دور آخر من توانستم با فاصله بسیار زیاد از نفر دوم به مدال طلا برسم. فکر می‌کنم توانستم شیرین‌ترین مدال خود را در مسابقات قهرمانی آسیا بگیرم. عسگری در پاسخ به این پرسش که آیا شایعاتی مبنی بر مثبت شدن تست دوپینگش شنیده است، تصریح کرد: از این صحبت‌ها زیاد می‌شود. مطمئن باشید مشکلی پیش نخواهد آمد و خیالتان از این بابت راحت باشد. بعد از قهرمانی من، مربی قزاقستان با خنده به من گفت که شرایط خیلی خوبی دارم و من هم در پاسخ به او گفتم که اگر یک هزارم علم و تکنولوژی که بر روی ورزشکاران قزاقستان پیاده می‌کنید بر روی من پیاده می‌کردید 10 بار قهرمان توردوفرانس می‌شدم که او نیز دیگر هیچ پاسخی نداد.
وی در پاسخ به این پرسش که پیش از این گفته بود در پایان سال 2015 از ورزش قهرمانی خداحافظی می‌کند، آیا همچنان بر روی حرف خود تاکید دارد؟ تصریح کرد: خیر! ان‌شاءالله بعد از المپیک برزیل این کار را انجام خواهم داد و می‌خواهم عملکرد خوبی در این المپیک داشته باشم. من فکر می‌کنم هیچ چیز غیرممکن نیست و بر خلاف اینکه خیلی‌ها می‌گویند نتیجه‌گیری در بخش جاده بازی‌های المپیک غیرممکن است، ما می‌توانیم جزو پنج ورزشکار برتر المپیک باشیم و حتی به مدال هم برسیم. من تلاشم را برای داشتن بهترین نتیجه‌ خواهم کرد و مراسم خداحافظی بماند بعد از المپیک برزیل.