kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹

کوتاه از ایران

پرداخت یارانه درمان به مردم خوزستان
اهواز- واحد مرکزی خبر: استاندار خوزستان گفت: به علت بروز ریزگردها، یارانه درمان به مردم استان پرداخت می‌شود.
عبدالحسین مقتدایی با بیان اینکه برای مقابله با ریزگردها طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت اجرا می‌شود افزود: یکی از فوریت‌ها تامین کپسول اکسیژن است، همچنین طرح‌هایی در خصوص اطلاع‌رسانی، آموزش همگانی، امداد‌رسانی و ارائه تجهیزات در خوزستان اجرا می‌شود. وی گفت: رهاسازی آب از سدهای بالادست از دیگر اقدامات استانداری خوزستان برای مقابله با انتشار ریزگردها در شرایط فعلی است.
اختصاص اعتبار به نرخ باروری
شهرکرد- ایرنا: معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای افزایش نرخ باروری در کشور خبر داد.
«محمد اسلامی» افزود: امسال 6 هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش بهداشت و درمان کشور اختصاص یافت که 4 هزار میلیارد ریال آن برای درمان ناباروری، زیرپوشش بیمه قرار دادن داروهای ناباروران، کاهش هزینه‌های آنان و در راستای اجرای سیاست‌های جمعیت‌افزایی تخصیص یافته است.
وی درباره دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش نرخ باروری در کشور اظهار داشت: این وزارتخانه برای تدوین برنامه ششم توسعه کشور، سیاست‌های  افزایش جمعیت را بصورت پیشنهاد به سازمان‌های کلان برنامه‌ریزی کشور ارائه کرده که اغلب آنها پذیرفته شده است.
اسلامی ادامه داد: در صورت تصویب این قانون، برنامه‌های پیشنهادی وزارت بهداشت در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار می‌گیرد.
الصاق لوگوی استاندارد کیفیت بر روی کالاها
کیش- ایرنا: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش اعلام کرد: از اوایل سال 94 لوگوی استاندارد کیفیت بر روی کالاها در کیش الصاق می‌شود و اولویت نخست، کالاهای بهداشتی، آرایشی، خوراکی و مکمل‌های غذایی خواهد بود.
علی جیرفتی افزود: در مرحله بعد این لوگو بر روی پوشاک، منسوجات، کیف و کفش و در مرحله آخر بر روی تمامی کالاها و خدمات ارائه شده در جزیره کیش الصاق خواهد شد.
وی درباره این که لوگوی مزبور دارای اعتبار بین‌المللی است و یا تنها در داخل کشور اعتبار دارد گفت: اعتبار آن در گام اول داخلی است اما درصدد هستیم استانداردهای تدوین شده را به تایید مراجع بین‌المللی برسانیم و لوگوی کیفیت کیش را به عنوان لوگویی بین‌المللی ثبت کنیم.
وام بلاعوض به بافت فرسوده
بندرعباس- واحد مرکزی خبر: معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پرداخت وام بلاعوض 5 میلیون تومانی واحدهای مسکونی بافت فرسوده برای تصویب به هیئت دولت فرستاده شد. لطیفی افزود: در صورت تصویب، میزان این وام قابل افزایش است و کمک زیادی به نوسازی این واحدها دارد.
وی گفت: اکنون در 70 هزار هکتار از بافت فرسوده کشور، 10 میلیون نفر زندگی می‌کنند که با تخریب و نوسازی این واحدها، می‌توان از تلفات حوادث غیرمترقبه جلوگیری کرد. معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تخریب و نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده برای کاهش حوادث غیرمترقبه از اولویت‌های این سازمان است.
تعطیلی مدارس پیش‌دبستانی
اردبیل- باشگاه خبرنگاران: روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به سرما و برودت هوا اعلام کرد: تمام مدارس پیش‌دبستانی شهر اردبیل در نوبت صبح یکشنبه «دیروز» تعطیل بود. بر اساس این اطلاعیه مدارس سایر شهرهای استان دایر بود.