kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
کرباسیان:

اجرای طرح گمرکات تخصصی اشتباه است

رئيس کل گمرک کشور گفت: اجرای طرح گمرکات تخصصی یک رویکرد اشتباه است و باید تولیدکنندگان داخلی بتوانند کالای خود را از تمام گمرکات کشور صادر کنند.
تبریز- خبرنگار کیهان:

مسعود کرباسیان در آیین بهره‌برداری از کارگو (پایانه بار هوایی) فرودگاه شهید مدنی تبریز افزود: در این عرصه، این گمرکات هستند که باید براساس نیازهای داخلی تجهیز و آماده همکاری با تولیدکنندگان داخلی شوند.
وی گفت: این رویکرد موجب می‌شود تولیدکنندگان داخلی دیگر مجبور نشوند کالاهای خود را برای امر صادرات ابتدا به یک نقطه خاص از کشور ترانزیت کنند چرا که این امر موجب افزایش هزینه‌های صادراتی و اتلاف وقت می‌شود.
رئيس کل گمرک کشور با بیان اینکه نباید کالاها در گمرکات کشور معطل بماند، تاکید کرد: برای تحقق این هدف می‌توان ارزیابی کالاهای وارداتی را در محل تولیدی‌ها انجام داد.
وی گفت: تجار و تولیدکنندگان نباید گمرک را مانعی در مقابل فعالیت‌های خود احساس کنند.
وی بهترین بازارهای صادراتی ایران را روسیه، عراق، پاکستان، افغانستان و ترکیه ارزیابی کرد و افزود: تعامل بین دستگاه‌های داخلی می‌تواند سهم ایران در بازار کشورهای یاد شده را به نحو قابل قبولی افزایش دهد.
کرباسیان اضافه کرد: روسیه به بازار میوه و تره‌بار ایران چشم دوخته است و ساماندهی فرایندهای صادراتی می‌تواند به بهبود جایگاه صادراتی ایران به این کشور کمک شایانی کند.
رئيس کل گمرکات کشور در مراسم افتتاح واحد مانیتورینگ و دوربین‌های مدار بسته گمرک سهلان تبریز گفت، صدور مجوز نهادهای متولی در امر صادرات و واردات باید الکترونیکی شود و اجرای این طرح موجب حذف اسناد کاغذی شده و به شتاب در امور کمک می‌کند.