kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

مشارکت مردم در پروژه‌های اقتصادی سبب رشد اقتصاد کشور می‌شود

استاد درس خارج حوزه گفت: دولت باید خصوصی‌سازی و واگذاری امور به مردم را در اولویت قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در دیدار شهردار منطقه 7 قم، با اشاره به اینکه نظارت بر امور یکی از وظایف دولت است، گفت: دولت باید خصوصی‌سازی و واگذاری امور به مردم را در اولویت قرار دهد.
وی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع رقابت میان شرکت‌های سرمایه‌گذار سبب حسن عمل می‌شود، ابراز داشت: اگر این کار انجام شود پروژه‌ها و طرح‌ها بهتر از سابق اجرائی می‌شود.
آیت‌الله علوی‌گرگانی به چرخش پول و ارز در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاران باید در امور کشور دخالت داشته باشند و در پروژه‌های عمرانی شرکت کنند که این امر رشد اقتصادی را برای کشور به همراه خواهد داشت.
استاد درس خارج حوزه در ادامه تصریح کرد: در بسیاری از کشورها مردم از تملک زمین‌ استقبال می‌کنند که دلیل این امر امتیازدهی مسئولان به مالکان زمین است که باید مسئولان کشور و استان از تجربیات آنان برای آسانتر تملک کردن زمین بهره ببرند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه برخی از صاحبان املاک اجازه تملک زمین خود را به شهرداری نمی‌دهند، افزود: ممکن است برخی از صاحبان زمین‌ها بیش از مقدار تعیین شده توسط کارشناس از شهرداری پول مطالبه کنند که باید شهرداری در این راستا با امتیاز دهی به مالک در زمینه تملک سریع‌تر وارد عمل شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هر شهری با توجه به تراکم جمعیت نیاز به گسترش دارد زیرا تراکم جمعیت موجود مشکلاتی را برای شهروندان و شهر به وجود می‌آورد که لازم است مدیران شهری از هم‌اکنون به فکر حل مشکلات شهر برای آینده باشند.