kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
پزشکی قانونی خبر داد

کاهش چشمگیر آمار تلفات غرق‌شدگی در سال جاری

پزشکی‌قانونی از کاهش چشمگیر آمار تلفات بر اثر غرق‌شدگی در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش فارس؛ سازمان پزشکی قانونی طی گزارشی با اشاره به اینکه در 9 ماهه اول امسال 712 مرد و 100 زن بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌اند، اعلام کرد: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق‌شدگی 818 و تعداد زنان 146 نفر بود.
براساس این گزارش در این مدت استان‌های مازندران با 132، خوزستان با 130 و گیلان با 87 مورد بیشترین و استان‌های سمنان با چهار، خراسان شمالی، خراسان‌جنوبی، گلستان و مرکزی با پنج و یزد و زنجان هر کدام با هفت مورد کمترین آمار تلفات ناشی از غرق‌شدگی را داشته‌اند.
این گزارش با اشاره به اینکه بیشترین تلفات غرق‌شدگی در رودخانه‌ها و محدوده‌های خارج از طرح سالم‌سازی دریا بوده، ادامه می‌دهد: در سال جاری 244 نفر در رودخانه‌ها و 180 نفر  در مناطق خارج از طرح سالم‌سازی دریا جان خود را بر اثر غرق‌شدگی از دست داده‌اند.
براساس این گزارش، تعداد غرق‌شدگان در محدوده ایمن‌سازی شده دریا 6 نفر، تعداد غرق‌شدگان در دریاچه‌های مصنوعی و سدها 73 نفر، دریاچه‌های طبیعی 21 نفر، استخر 113 نفر، کانال‌های آب 72 نفر، غرق‌شدگی در چاه 21 نفر و در سایر مکان‌ها 102 نفر اعلام شده است.