kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹

زورگیران جوان شمال تهران دستگیر شدند

زورگیران کم سن و سال که در شمال شهر تهران اقدام به سرقت از شهروندان می‌کردند دستگیر شدند.

به گزارش تسنیم، روز هجدهم دی ماه فردی با مراجعه به کلانتری اعلام کرد در محدوده شمالی خیابان ولی‌عصر یک دستگاه موتورسیکلت با 2 سرنشین حدودا 20 الی 22 ساله به من نزدیک شد و سرنشینان آن به بهانه تماس اضطراری از من درخواست تلفن همراه کردند، من هم به قصد کمک، گوشی تلفن همراه خود را به آنها دادم اما ناگهان سرنشین عقب موتور با تهدید چاقو اقدام به زورگیری و سرقت وجوه نقد همراهم کرد.
با آغاز رسیدگی به پرونده و انجام چهره‌نگاری و بهره‌‌گیری از بانک اطلاعاتی پلیس آگاهی، یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام عباس (19 ساله) که با وجود سن کم، بارها به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با سرقت دستگیر و روانه زندان شده بود از سوی مالباخته شناسایی شد و در محل سکونتش در تجریش دستگیر و  تعدادی گوشی تلفن همراه مسروقه نیز کشف شد.
متهم در همان تحقیقات اولیه ضمن معرفی همدستان خود به ده‌ها فقره زورگیری و موبایل‌قاپی در مناطق شمالی شهر تهران اعتراف کرد.
با توجه به کشف تعدادی از گوشی‌های دارای سابقه سرقت، تعداد دیگری از شکات و مالباختگان شناسایی شدند از جمله 2 مالباخته که همزمان مورد زورگیری قرار گرفته بودند اظهار داشتند داخل پارک نشسته بودیم که یک موتورسیکلت با 2 سرنشین با تهدید چاقو کلیه وجوه نقد و گوشی تلفن همراه ما را ربودند.
در ادامه رسیدگی به پرونده، دیگر اعضای گروه سارقان به نام‌های حمید (21 ساله)، فردین (27 ساله)، مصطفی (18 ساله) و ولی (25 ساله) شناسایی و در مخفیگاه‌هایشان درخیابان گلاب‌دره دستگیر شدند.
متهمان که به مصرف مواد مخدر اعتیاد دارند صراحتا به زورگیری به شیوه تک یا 2 موتوره و با استفاده از انواع موتورسیکلت‌ها اعتراف کردند.
سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره زورگیری در مناطق شمال شهر تهران و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و سایر شکات و مالباختگان،‌ دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمان از سوی مقام قضایی صادر شده است، لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایت خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در بزرگراه صدر (مسیر شرق به غرب)، ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند.