kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶

تجمع صدها آمریکایی در اعتراض به قتل یک مکزیکی

در پی قتل یک مرد 35 ساله غیرمسلح مکزیکی‌تبار از سوی پلیس آمریکا، صدها تن از ساکنان شهر پاسکو در ایالت واشنگتن این کشور تجمعی اعتراضی نسبت به رویه خشن و بی‌رحمانه پلیس در برخورد با رنگین‌پوستان و قتل آنها برگزار کردند.
به گزارش راشاتودی، صدها تن از ساکنان شهر پاسکو در ایالت واشنگتن آمریکا در اعتراض به قتل یک مرد 35 ساله مکزیکی‌تبار بر اثر شلیک نیروهای پلیس، تجمعی اعتراضی را برگزار و این اقدام پلیس را به شدت محکوم کردند.
در این تجمع، معترضان با حضور در پارک والنتیر این شهر یاد آنتونیو زامبرانو-مونتز، فرد غیرمسلحی را که از سوی افسران پلیس کشته شده است، گرامی داشتند.بر اساس گزارش‌های ارسالی، در این تجمع پلاکاردها و پارچه‌نوشته‌هایی حاوی شعارها و جملاتی مانند شعارهای به کار رفته در تجمعات فرگوسن برافراشته شده بود.این تجمع اعتراضی همزمان با سر داده شدن شعار «زندگی سیاهان مهم است»، «زندگی اسپانیایی‌تبارها مهم است» و «دست‌ها بالا، شلیک نکنید» به یک راهپیمایی اعتراضی تبدیل شد.
این تجمع اعتراضی در شرایطی برگزار شد که پیش از آغاز سال نو میلادی، شهرهای مختلف آمریکا شاهد تجمعات اعتراضی شدیدی نسبت به برخورد خشن نیروهای پلیس با رنگین‌پوستان و قتل آنها بودند.