kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵

چهار سوی پنج قاره

  رد صلاحیت پرویز مشرف
دادگاه عالی ایالت سند، دستور رد صلاحیت «پرویز مشرف» رئیس‌جمهور سابق و رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان برای نمایندگی در پارلمان این کشور را صادر کرد.
قاضی این دادگاه اعلام کرد که مشرف از قانون اساسی این کشور تخلف کرده و صلاحیت نمایندگی در پارلمان را ندارد.
بوکوحرام جدی‌ترین تهدید علیه صلح
شورای امنیت سازمان ملل متحد حملات تروریستی بوکوحرام را به شدت محکوم کرد و این اقدامات را «جدی‌ترین» تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی دانست.
شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار محاکمه عوامل و حامیان اقدامات تروریستی شد و از کشورها خواست اقدامات لازم برای مقابله با تروریسم را به مرحله اجرا درآورند.
اقدام نظامی مصر در لیبی
وزیر خارجه مصر اعلام کرد که اقدام نظامی مصر در لیبی مانند دیگر احتمالات وارد است اما باید بررسی‌های همه جانبه صورت بگیرد. «سامح شکری» گفت که کشورش در حال برقراری تماس‌هایی برای آزادی گروگان‌های مصری ربوده شده در لیبی است. چندی پیش شماری از ماهی‌گیران مصری از سوی گروه‌های ناشناس ربوده و به لیبی منتقل شدند.
پهپاد لبنانی در سرزمین‌های اشغالی
پایگاه خبری صهیونیستی روترنت مدعی شد که یک هواپیمای بدون سرنشین از لبنان وارد حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی شده و بعد از گشت‌زنی در این منطقه به سلامت از آن خارج شده است.
این پایگاه خبری همچنین مدعی شد که سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل موفق به انهدام یا کنترل هواپیمای بدون سرنشین نشده‌اند.
منابع آمریکا در عراق هدر رفت
استاد روابط بین‌الملل دانشگاه آمریکا با اذعان به اینکه «منابع آمریکا در عراق و افغانستان تلف شده است» گفت: اگر این منابع به هدر نمی‌رفت آمریکا امروز عملکرد بهتری مقابل روسیه داشت. «استفان والت» بارها بر لزوم دخالت نکردن آمریکا در کشورهای دیگر تأکید داشته است.