kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۶۲۲
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
علینقی خاموشی:

اتاق بازرگانی از رسالت خود فاصله گرفته است

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: مسئولان دولتی بدون توجه به اصل 44 قانون اساسی به دنبال نفوذ در اتاق بازرگانی هستند.

علینقی خاموشی  در خصوص عملکرد اتاق بازرگانی در دهه‌های اخیر اظهار کرد: اتاق بازرگانی در سال‌های اخیر از رسالت اصلی خود فاصله گرفته و نقش موثری را در اقتصاد کشور نداشته است.
وی افزود: برنامه‌های اتاق بازرگانی در جهت تولید و اشتغال‌زایی حرکت نکرده و متاسفانه بی‌برنامگی در همه قسمت‌های اتاق دیده می‌شود.
عضو اتاق بازرگانی با اشاره به انتخابات پیش روی اتاق تصریح کرد: در حال حاضر افراد با صلاحیت عضو اتاق نیستند و برای بهبود وضع موجود باید زمینه حضور افراد با صلاحیت در اتاق بازرگانی فراهم شود.
خاموشی در تشریح افراد با صلاحیت برای عضویت در اتاق بازرگانی تصریح کرد: افراد واجد صلاحیت کسانی هستند که منافع خودشان را در منافع شخص و کشور ببینند، خودنگر نباشند و به وظایف خود به درستی عمل کنند.وی با انتقاد از نفوذ دولتی‌ها در اتاق بازرگانی به نسیم عنوان کرد: بعد از ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اصل 44 قانون اساسی نفوذ دولتی‌ها در اتاق بازرگانی خطای بزرگی است.این عضو اتاق بازرگانی گفت: متاسفانه دولت به این نقطه نظر مقام معظم رهبری توجه چندانی نمی‌کند و به دنبال نفوذ در اتاق بازرگانی و قوانین اتاق بازرگانی هم از قدرت و صلابت لازم برای برخورد با این مسئله برخوردار نیست.