kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
در اقدامی بی‌سابقه

رئیس اف‌بی‌آی: اعتراف می‌کنم پلیس آمریکا نژادپرست است

رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) به رفتار تبعیض‌آمیز و وجود تعصب‌نژادی میان ماموران پلیس این کشور اعتراف کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، «جیمزکامی» که در دانشگاه «جرج تاون» سخن می‌گفت: در اقدامی بی‌سابقه اعتراف کرد که در رفتار پلیس آمریکا با شهروندان سفید‌پوست و سیاه‌پوست تفاوت وجود دارد. «کامی» گفت: «برخورد یک مامور پلیس صرف نظر از اینکه سفیدپوست یا سیاه‌پوست باشد، با دو مرد سیاه‌پوست در کنار خیابان کاملا متفاوت از موقعیتی است که آن دو نفر سفیدپوست باشند.»
طی یکسال گذشته شهرهای آمریکا بارها شاهد تظاهرات و اعترضات علیه وجود گرایشات نژاد‌پرستانه در میان نیرو‌های پلیس بوده است.
واکنش‌ها
به قتل 3 مسلمان
به گزارش خبرگزاری فارس، کاربران شبکه‌های اجتماعی سکوت محافل سیاسی و رسانه‌ای غرب نسبت به قتل سه دانشجوی مسلمان که هفته گذشته در کارولینای شمالی اتفاق افتاد را مورد انتقاد قرار دادند.
ماجرا از این قرار است که این سفید‌پوست تحت تاثیر موج اسلام هراسی که در غرب به راه‌افتاده است، با سلاح گرم یک دانشجوی مرد مسلمان، همسر و خواهر همسرش را به گلوله بست و به قتل رساند. این فرد سفیدپوست سپس خود را به پلیس معرفی کرد. با تحقیقات اولیه مشخص شد که این سفیدپوست نسبت به مسلمانان احساسات تنفرآمیزی داشته‌ است. اما، وقوع این حادثه هیچ حساسیتی را میان رسانه‌های آمریکایی و اروپایی بر نینگیخت و زمانی که خبر به شبکه‌های  اجتماعی کشیده شد، شبکه‌های خبری نیز کم کم مجبور شدند سکوت را بشکنند. حتی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، هم خیلی دیر علیه این جنایت موضع گرفت.
نکته تاسف آور ماجرا این است که رسانه‌های غربی تلاش کردند این تیراندازی و قتل را به دور از انگیزه‌های فرقه‌ای و مذهبی جلوه دهند!
چندی پیش وقتی چند تروریست عضو داعش به نشریه شارلی ابدو حمله کردند، هم رسانه‌ها و هم شخصیت‌ها و مقامات بلندپایه غربی زمین و زمان را به هم دوختند. اکثر شبکه‌های خبری و حتی پایگاه «ویکیپدیا» که پرچم بی‌طرفی را در دست دارد، واقعه کارولینای شمالی را دعوا میان دو همسایه برسر «جای پارک» اعلام کردند!
قاتل فردی به نام «کریک استفن هیکس» (46 ساله) است و پیوسته در صفحه فیس‌بوک خود مطالب ضد اسلام و مسلمانان به اشتراک می‌گذاشته است.
«بان‌کی مون» دبیرکل سازمان ملل، طی بیانیه‌ای، قربانیان این حادثه را کسانی ذکر کرد که در کمک‌های بشر دوستانه مشارکت داشته‌اند. این سه مقتول که بین 19 تا 23 سال سن داشته‌اند، اصالتا عرب بوده‌اند.
در انگلیس نیز صد‌ها نفر مقابل شبکه «بی. بی. سی» در لندن تظاهرات کردند و علیه سکوت این شبکه در قبال جنایت کارولینای شمالی شعار دادند.
از کشور عراق نیز «مقتدا صدر» رهبر جریان «صدر» جنایت فوق را خشنونت علیه مسلمانان دانست و خواستار کشف حقیقت و حمایت از مسلمانان آمریکا شد.