kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳
سرمربی تیم ملی: آنهایی که به تیم ملی پشت می‌کنند باید پاسخگوی مردم باشند

غیبت ستارگان کشتی فرنگی در جام جهانی تهران

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در واکنش به غیبت ستاره‌هایش در جام جهانی تهران گفت: آنهایی که به تیم ملی پشت می‌کنند باید پاسخگوی مردم باشند.



در حالی که در کمتر از دو هفته دیگر جام جهانی کشتی فرنگی با حضور 8 تیم برتر جهان در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار می‌شود، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با مشکلات زیادی برای حضور پرقدرت در این رقابت‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.
حمید سوریان، امید نوروزی و سعید عبدولی سه چهره شاخص کشتی فرنگی هستند که تا روز یکشنبه در اردوی تیم ملی حاضر نشدند تا مشخص شود که قصد شرکت در جام جهانی را ندارند.
هرچند جام جهانی رقابتی تیم به تیم است و نتایج آن نباید قاعدتا مهم تلقی شود اما با توجه به میزبانی ایران و دفاع از عنوان قهرمانی، نتایج این مسابقه‌ها حداقل برای ایران اهمیت بسیاری دارد، اما همراهی نکردن برخی از ستاره‌ها، دفاع از این عنوان قهرمانی را به خطر می‌اندازد. این در حالی است که روسیه به عنوان جدی‌ترین رقیب ایران با تمام قوا راهی جام جهانی خواهد شد تا انتقام شکست در فینال سال گذشته را بگیرد.
واکنش سرمربی تیم ملی
این اتفاق تلخ برای تیم ملی کشتی فرنگی واکنش سرمربی این تیم را به دنبال داشت تا جایی که احد پازاج گفت: حمید سوریان روز یکشنبه به اردوی تیم ملی آمد و بر سر تمرین‌ها نیز حاضر شد اما امید نوروزی و سعید عبدولی نیامدند که باید خودشان جوابگوی مردم باشند. برای این نفرات هزینه‌های زیادی شده و باید برای حیثیت ایران کشتی بگیرند. اما اینکه تصمیم ندارند بیایند، باید خودشان به افکار عمومی پاسخ دهند. وظیفه کادر فنی تمرین دادن و وظیفه فدراسیون نیز برگزاری اردو است. خود کشتی‌گیران باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند برای ایران کشتی بگیرند یا خیر اما آنهایی که به تیم ملی پشت می‌کنند باید پاسخگوی مردم باشند.
وی ادامه داد: سعید عبدولی پیش از این عذرخواهی کرد و خواست به تیم ملی بیاید که ما نیز حسن نیت خودمان را به او نشان دادیم و به اردوی تیم ملی دعوتش کردیم اما او باز هم به کشتی ایران پشت کرد. امید نوروزی نیز قرار بود به اردوی تیم ملی بیاید اما این کار را انجام نداد. در مورد سوریان نیز ما سعی می‌کنیم از وجودش استفاده کنیم مگر اینکه خود او نخواهد کشتی بگیرد.
پازاج در پاسخ به این پرسش که با وجود نبود نفراتی چون سوریان، عبدولی و نوروزی ایران کار سختی در جام جهانی خواهد داشت؟ گفت: بله کار سخت است اما ما به یک سری از جوان‌ها میدان داده‌ایم. همیشه هم نباید توقع قهرمانی داشته باشیم. ما حتی اگر نتوانیم قهرمان شویم، چیز مهمی را از دست نداده‌ایم. اگر به رشته‌های ورزشی مختلف نگاه کنید، متوجه می شوید که هیچ کدام از کشورها برای سال‌های متوالی قهرمان نشده‌اند. البته ما سعی و تلاش خودمان را می‌کنیم و قهرمان شدن هم برای ما مهم است اما در حال حاضر به جوان‌ها میدان می‌دهیم و پشتوانه‌سازی و جوان‌گرایی نیز برای ما اهمیت دارد. دوستانی هم که به تیم ملی نمی‌آیند، خودشان باید جوابگو باشند نه ما.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با این شرایط باید از ایران توقع قهرمانی داشت یا خیر گفت: ما سعی و تلاش‌مان را می‌کنیم اما با توجه به اینکه از جوان‌ها استفاده می‌کنیم و تمام سرمایه‌هایمان را نیز در دست نداریم بنابراین باید توقعات را کمی پایین بیاوریم. همین که ما در کورس قهرمانی قرار داشته باشیم، برای ما بسیار بااهمیت است.
وی در پایان در مورد وضعیت ملی‌پوشان فرنگی نیز بیان کرد: من از شرایط آنها راضی هستم. فرنگی‌کاران در حال حاضر از لحاظ آمادگی در وضعیت نسبتا ایده‌آلی قرار دارند. امیدوارم خدا کمک کند تا بتوانیم در جام جهانی مزد زحماتمان را بگیریم.