kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۲۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳

نیروگاه‌های گازی کشور به سیکل ترکیبی تبدیل می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از تبدیل تمامی نیروگاههای گازی 160 مگاواتی به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی خبر داد.



به گزارش ایرنا، «هوشنگ فلاحتیان» در حاشیه بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: قرارداد ظرفیت‌سازی تولید سه هزار و 730 مگاوات برق از بخار نیروگاه‌های گازی کشور منعقد شده است و در آینده نزدیک نیز قرارداد چهارهزار و 300 مگاوات افزایش ظرفیت تولید برق از بخار نیروگاه‌های گازی با بخش خصوصی منعقد می‌شود.
وی اظهار داشت: با انعقاد و اجرایی شدن این قراردادها، طی سه تا چهار سال آینده در مجموع هشت هزار مگاوات برق از نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تولید می‌شود.
فلاحتیان ادامه داد: با استفاده از انرژی خروجی از نیروگاه‌ها و تبدیل آب به بخار با نصب یک دستگاه توربین بخار بدون نیاز به استفاده از سوخت جدید، بهره‌وری در تولید برق افزایش می‌یابد.
معاون وزیر نیرو ادامه داد: بدون شک اجرای این پروژه‌ها می‌تواند به حفظ محیط‌زیست کمک کند و به عبارتی با بازگشت انرژی خروجی نیروگاه‌ها‌ی گازی به چرخه تولید، دیگر نیازی به استفاده از سوخت جدید نبوده و آلاینده‌های کمتری نیز به محیط‌زیست وارد می‌شوند. معاون وزیر نیرو در امور برق اظهار داشت: در نیروگاه سیکل ترکیبی برق آبادان نیز با توجه به وجود چهار واحد توربین گاز 123 مگاواتی، این نیروگاه به دو واحد بخار 160 مگاوات مجهز شده و راندمان این نیروگاه از 32 درصد به 49 درصد افزایش یافت.
معاون وزیر نیرو در امور برق و نیروگاه‌ها، از روند فعالیت نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان آبادان دیدن کرد.