kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲

تظاهرات گسترده علیه نشریه هتاک فرانسوی در لندن

مسلمانان انگلیس با تجمع در نزدیکی پارلمان و دفتر نخست وزیری در لندن، به انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) در مجله «شارلی ابدو» اعتراض کردند.


تجمع‌کنندگان در تظاهرات خود ضمن سردادن شعار‌هایی علیه هفته‌نامه شارلی دست نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که بر روی آنها نوشته شده بود «برای پیامبر به‌پا خیزید»، «ما پیامبر را دوست داریم»، «پاپ: اگر به مادر کسی توهین کنید، ضربه خواهید خورد».
به گزارش «ابنا» سازمان دهندگان تظاهرات همچنین حمله افراد مسلح به دفتر این نشریه هتاک را محکوم کردند اما در عین حال توهین این نشریه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را اقدامی «نادرست» دانسته آن را نیز محکوم کردند.
نمایندگان تظاهرات کنندگان همچنین طوماری که به امضای 100 هزار نفر از مسلمانان رسیده بود را تحویل «دفتر دیوید کامرون»، نخست وزیر انگلیس دادند.
در این طومار اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر‌اسلام (ص) محکوم شده بود. سازمان دهندگان تظاهرات همچنین اقدام به توزیع اعلامیه‌هایی میان شرکت کنندگان کردند که در آنها عنوان شده است: «چاپ کاریکاتورهای کفرآمیز بیانگر این مسئله است که عده‌ای از آزادی بیان برای توهین به شخصیت‌هایی استفاده می‌کنند که دیگران آن‌ها را مقدس به‌شمار می‌آورند.»
به گفته منابع انگلیسی این تظاهرات که برخی از شخصیت‌های مذهبی مسیحی نیز در آن شرکت داشتند، به طور آرام برگزار شد. طی هفته‌های گذشته هزاران نفر در کشورهای اسلامی در اعتراض به اقدام اهانت‌آمیز هفته‌نامه «شارلی» در جهان اسلام تظاهرات و توهین به مقدسات اسلامی را محکوم کردند.