kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۲۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا:

پاکستان در حال آماده‌سازی سلاح‌های هسته‌ای برای جنگ احتمالی با هند است

مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا مدعی شد، پاکستان در حال آماده‌سازی سلاح‌های هسته‌ای برای جنگ احتمالی با هند است.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژنرال «وینسنت آر استوارت» گفت: پاکستان در حال آماده‌سازی سلاح هسته‌ای است تا در جنگ احتمالی علیه هند، از آنها استفاده کند.
استوارت ادامه داد: «پاکستان موشک‌هایی با برد کوتاه را تولید می‌کند و این موشک‌ها قادرند در محدوده‌های نزدیک و در میدان جنگ اهداف خود را نابود کنند؛ وی افزود: دولت پاکستان با ساخت موشک کروز با برد 350 کیلومتر، سیستم دفاعی این کشور را تقویت کرده است.» مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا این را هم اضافه کرد که «پاکستان از این سلاح‌ها در جنگ معمولی علیه هند استفاده می‌برد، اما مشخص نیست که این کشور در ساخت این سلاح‌ها از مواد اتمی ضعیف شده استفاده کرده است یا خیر.» ایالات متحده اخیرا توافقنامه‌های اقتصادی سیاسی و نظامی زیادی را با دولت هند به امضاء رسانده است، تقویت همکاری‌های نظامی دو کشور واکنش‌های پاکستان و چین را در پی داشت.
از آن زمان به بعد، مواضع دوکشور آمریکا و پاکستان در برخی موارد و مسایل جهانی با هم اصطکاک پیدا کرده است. وزیر دفاع پاکستان اخیرا رژیم اسرائیل را عامل تشنج در منطقه دانسته بود. اسرائیل همپیمان استراتژیک آمریکا در خاورمیانه است.