kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۲۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
پس از اتحادیه اروپا

کشورهای مرتجع عربی یمن را به تحریم اقتصادی تهدید کردند

پیروزی انقلابیون الحوثی، عربستان را به تکاپو انداخته است تا بلافاصله پس از اتحادیه اروپا، یمن را به تحریم‌های اقتصادی تهدید کند.


به دنبال پیروزی بزرگ انقلابیون یمن در جمعه گذشته که به صدور بیانیه قانون اساسی و تشکیل شورای ریاست جمهوری منجر شد، کشورهای مخالف این انقلاب که تمام نفوذ خود را در یمن از دست داده‌اند به تکاپو افتاده‌اند تا فشارها را بر این کشور افزایش دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه عربستانی نزدیک به حاکمیت این کشور، از تلاش شورای همکاری خلیج فارس به ویژه عربستان برای اعمال تحریم اقتصادی علیه یمن خبر داد. روزنامه «عکاظ»، در این ارتباط نوشت:«کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس به جز اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه حاکمیت انتقالی ایجاد شده در یمن چاره دیگری ندارند.»
برخی کارشناسان عربی هدف از این اقدام را  افزایش فشار به مردم انقلابی یمن می‌دانند. این روزنامه مدعی شد: انصارالله به زودی درک خواهد کرد که نمی‌تواند یمن را از دایره کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خارج کند!
 پیش از این نیز اتحادیه اروپا در واکنش به پیروزی انقلابیون از قطع کمک‌ها به یمن و تحریم اقتصادی و رسانه‌ای علیه این کشور خبر داد.
از سرگیری گفت و گوها
همچنین شبکه المیادین گزارش داد: «جلسه رایزنی بین گروه‌های سیاسی یمن با نظارت «جمال بن عمر» فرستاده سازمان ملل به این کشور برگزار شد.» براساس گزارش المیادین نمایندگان تمامی گروه‌های سیاسی یمن در جلسه رایزنی برای برون‌رفت از بحران این کشور شرکت کردند.
فرستاده سازمان ملل به یمن یکشنبه شب در سخنانی با اشاره به اینکه گروه‎های سیاسی یمن از جمله جنبش انصارالله با ازسرگیری گفت‌و‌گوها از روز دوشنبه موافقت کرده‎اند، گفت: «این گفت وگوها با هدف حل سیاسی که یمن را از بحران کنونی خارج کند، انجام می‎شود.»