kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۲۲۸
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
آیت‌الله جوادی آملی:

حضور در راهپیمایی 22 بهمن عبادت است با وضو شرکت کنیم

یکی از مراجع تقلید قم حضور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن را یک عبادت توصیف کرد و گفت: غربی‌ها دنباله‌رو تفکر اومانیستی هستند و امروز الفاظ را عوض کرده‌اند ولی همچنان رویه آنها همین است و می‌خواهند کارهای خود را با زورگویی به پیش برند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله جوادی ‌آملی در جلسه درس تفسیر قرآن کریم، با اشاره به اینکه باید پاسدار خون شهدا باشیم، اظهار کرد: حق خون شهدا بر گردن ما است و باید حرمت خون شهدا را همواره حفظ کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید نسبت به ترویج فرهنگ ایثار اهتمام داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ما باید همواره پیرو دین بوده و از دین پاسداری کنیم؛ نباید فراموش کنیم که کس دیگری است که امنیت منطقه و کشور را حفظ کرده است.
این مرجع تقلید فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر را گرامی داشت و با اشاره به فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن که نوعی عبادت است با وضو حاضر شویم.
مفسر قرآن کریم با اشاره به روند شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تلاش‌هایی که برای به ثمر رسیدن این انقلاب صورت گرفت، تصریح کرد: با ایستادگی مردم و رهبری امام بود که انقلاب اسلامی شکل گرفت و به پیروزی رسید.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب دشمنان تلاش بسیاری داشتند که نگذارند اندیشه این انقلاب گسترش یابد، تاکید کرد: آنها هر روز دم از گزینه‌هایی که روی میز است می‌زنند و این سخن فرعونی است.
وی با تاکید بر اینکه باید در این راهپیمایی با وضو حاضر شویم تاکید کرد: حضور در این راهپیمایی آثار مهمی دارد و با حضور در این راهپیمایی یاد امام و شهدا گرامی داشته می‌شود.
آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به اینکه غربی‌ها دنباله‌رو تفکر اومانیستی هستند، گفت: آنها امروز الفاظ را عوض کرده‌اند ولی همچنان رویه آنها همین است و می‌خواهند کارهای خود را با زورگویی به پیش برند.