kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶

37 شهید و 86 مجروح در انفجارهای خونین بغداد

انفجارهای تروریستی در شرق پایتخت عراق، 37 شهید و 86 مجروح برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیروز یک تکفیری با انفجار جلیقه انفجاری خود میان مشتریان رستورانی در منطقه «بغداد الجدیده»، 23 نفر را شهید کرد. شمار زخمی‌های این حادثه تروریستی نیز 50 نفر اعلام شد که حال برخی از آنها وخیم اعلام شده است. شمار کل شهدای انفجارهای دیروز بغداد 37 نفر و مجروحان نیز 86 تن اعلام شد.این نخستین انفجار تروریستی طی روزهای اخیر در بغداد است. در یکی دو ماه گذشته شرایط در بغداد به قدری امن شده بود که «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق، منع آمد و شد شبانه خودروها را در بغداد لغو  کرد. در جنوب بغداد نیز انفجار یک بمب شهادت دو غیرنظامی و جراحت هفت تن دیگر را در پی داشت.نخست‌وزیر عراق دیروز همچنین تنها راهکار غلبه بر داعش و تروریسم در این کشور را وحدت مردم این کشور اعلام کرد. وی همچنین خبر داد، 4000 نفر از عشایر استان الانبار عراق، پس از گذراندن  دوره آموزشی، آماده نبرد با داعش شده‌اند.استان الانبار دیروز همچنین شاهد بمباران مواضع داعش در شهر «قائم» واقع در مناطق مرزی عراق و سوریه بود. این حمله که توسط جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش صورت گرفت، هلاکت 20 عضو داعش را در پی داشت. تروریست‌های داعش نیز برخی تاسیسات مرزی در قائم را با  انفجار بمب منهدم کردند.در استان صلاح‌الدین هم به دنبال شکست عناصر تکفیری در تکریت، سرکرده‌های داعش 13 تن از اعضای خود را به دلیل فرار از منطقه، اعدام کردند.
فرار البغدادی
خبرگزاری فارس نیز خبر داد، در پی بمباران شدید شهر «رقه» سوریه توسط هواپیماهای اردنی، «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش، به همراه شماری از دیگر سرکرده‌های این گروه تروریستی از این شهر به استان نینوای عراق گریختند. پیش از این گزارش شده بود،‌ البغدادی به همراه 190 عضو داعش از عراق  به سوریه رفته است.
حمایت رژیم صهیونیستی از داعش
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «یوفال اشتاینتز» وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی، در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ، خواستار تجهیز گروه‌های تکفیری - تروریستی فعال در سوریه، از جمله «ارتش آزاد» شد. این مقام صهیونیست گفت: داعش تهدیدی فوری برای حاکمیت اردن نیست و اگر این کشور کمک ضروری نیاز داشته باشد، اسرائیل آمادگی ارائه این کمک را دارد.منظور وزیر راهبردی رژیم صهیونیستی از این اظهارات، تصمیم اردن برای سرکوب جدی‌تر داعش در سوریه و عراق است. در پی به آتش کشیده شدن یک خلبان اسیر اردنی به دست عناصر داعش در «رقه» سوریه، حملات هوایی اردن علیه این گروه تروریستی افزایش یافت. این در حالی است که اردن به همراه سایر کشورهای منطقه، از جمله قطر، ترکیه و عربستان تا سال گذشته به صورت علنی از حامیان اصلی داعش در منطقه بودند و اکنون نیز این حمایت‌ها ادامه دارد. در ارتباط با وابستگی داعش به آمریکا نیز «ضاحی خلفان» معاون رئیس پلیس دبی گفت، داعش ساخته و پرداخته آمریکاست. پیش از این هم «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا از تلاش واشنگتن برای ایجاد داعش خبر داده بود.