kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹

سکوت دولت و اعتراض شدید خانواده معظم شهدا به اظهارات سخیف فرماندار تکاب

اظهارات سخیف و توهین‌آمیز فرماندار تکاب علیه فرهنگ شهید و شهادت و خانواده ایثارگران که تاکنون عکس‌العملی را از سوی وزارت کشور و دولت در پی نداشته است واکنش گسترده مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران را در پی داشت.
سرویس سیاسی-

به گزارش کیهان، یک هفته از انتشار سخنان سخیف و به غایت زشت و تاسف‌بار فرماندار تکاب علیه شهدا و ایثارگران و نیز خانواده‌های این عزیزان نگذشته است، در این مدت وزارت کشور واکنشی به منظور توضیح گناه نابخشودنی  مهدی قهرمانی فرماندار شهرستان تکاب ارائه نکرده و در عین حال خانواده‌های معظم شهدا به شدت به این بی‌حرمتی پاسخ داده و خواستار واکنش مسئولین دولتی شده‌اند. از سوی دیگر فرماندار تکاب که چند روز پیش اصل سخنان خود را تکذیب کرده بود با انتشار مستندات غیرقابل انکار در متنی که سایت فرمانداری این شهرستان آن را منتشر کرد از خانواده شهدا و ایثارگران عذرخواهی کرد.  سخنان قهرمانی آن‌چنان سخیف است که کیهان به خود اجازه بازگویی آن را نمی‌دهد ولی کافی است به این اشاره شود که تشکیک در شهادت هزاران هزار علمدار رشادت و پایمردی و به سخره گرفتن آنان و نیز خیانت خواندن احترام به خانواده شهدا از سوی نظام جمهوری اسلامی خلاصه اظهارات شرم‌آور این فرماندار دولت تدبیر و امید است!
اظهاراتی که انتظار می‌رفت با واکنش وزارت کشور و برکناری هر چه سریع‌تر نامبرده از مقام خود را درپی داشته باشد ولی متاسفانه این‌گونه نشده است.
واکنش‌های گسترده به یک اهانت بی‌شرمانه
 چنانچه ذکر آن رفت اظهارات سخیف فرماندار تکاب با واکنش گسترده خانواده شهدا، ایثارگران و نیز گروه‌های مختلف اجتماعی روبرو شد.
در این راستا حجت‌الاسلام «سید مهدی قریشی»  نماینده رهبر انقلاب در آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با اروم‌نیوز اظهار داشت: براساس تعالیم و آموزه‌های دینی هرکس به شهدا توهین کند باید با او برخورد شود و خود فرد باید عذرخواهی کرده و بیاید بگوید اشتباه کردم و اگر خیر طرف توهین‌ کرده و روی آن اصرار دارد باید مسئولان با او برخورد کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله بیگی نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب نیز در واکنش به اظهارات سخیف فرماندار تکاب گفت: همه باید در برابر خون شهدا تعظیم کنند و هتک حرمت به شهید و شهادت از جانب هیچ کس پذیرفته نیست و محکوم است.
دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد تبریز نیز با انتشار بیانیه‌ای خواستار استعفای فرماندار شهرستان تکاب شدند.
همچنین  ایثارگران استان کرمان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند: شاید دشمنان برای این سخنان اهانت‌آمیز شما دست هم بزنند، اما در ایران اسلامی که برای استقرار و تثبیت نظام، بیش از 250 هزار شهید تقدیم شده، این زیاده‌گویی‌ها خریداری ندارد.
«یدالله قربانی» مدیر خانه مطبوعات استان نیز  در مصاحبه‌ای گفت: اصحاب رسانه و مطبوعات استان اقدام توهین‌آمیز فرماندار تکاب به خانواده‌های شهدا را محکوم می‌کنند. از سوی دیگر در پی اهانت فرماندار تکاب به خانواده‌های شهدا در جلسه ستاد دهه فجر شهرستان تکاب، جمعی از آزادگان استان آذربایجان غربی با صدور بیانیه‌ای خواستار عزل فرماندار شدند. جمعی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و  روحانیون خوی نیز  سخنان سخیف فرماندار تکاب را محکوم و خواستار عذرخواهی و استعفای وی شدند.
به گزارش دانا، فرمانده سپاه بوکان نیز ضمن واکنش شدید به اظهارات سخیف و توهین‌آمیز فرماندار شهرستان تکاب به شهدا و ابزار همدردی با خانواده معظم آنان از مسئولان ارشد استانی خواست هرچه سریع‌تر نسبت به چنین اهانتی واکنش نشان دهند. گفتنی است فرماندار تکاب روز دوشنبه در بیانیه‌ای این اظهارات را تکذیب کرد اما روز گذشته درپی موج سنگین انتقادها با صدور بیانیه‌ای از خانواده شهدا و ایثارگران پوزش طلبید.