kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
با حضور رئیس‌جمهور و در سومین روز دهه فجر انجام شد

افتتاح همزمان 671 پروژه آموزشی در سراسر کشور

روز گذشته 671 پروژه در حوزه آموزش و پرورش، با حضور و فرمان رئیس‌جمهور در سراسر کشور افتتاح شدند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز گذشته  و پس از بازدید از آموزشگاه شهید مدنی در ارتباط تصویری با مراکز 8 استان، گفت: 671 پروژه آموزش و پرورش با 3500 کلاس درس در سراسر کشور را به اذن پروردگار و با اظهار ارادت به پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) و توجهات حضرت ولی عصر(عج) افتتاح می‌کنیم.
رئیس‌جمهور با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام مبارک دهه فجر گفت: طی سال بیش از 1600 طرح در حوزه آموزش و پرورش با بیش از 9 هزار کلاس درس افتتاح شده است که این امر نشان می‌دهد دولت و ملت در ایجاد فضاهای فیزیکی آموزش و پرورش فعالیت بسزایی داشته‌اند.
وی درباره حمایت دولت از مشارکت بخش خصوصی در توسعه مدارس، افزود: دولت در همه امور از جمله در آموزش و پرورش همواره خواهان همراهی و مشارکت ملت بزرگ ایران بوده زیرا مردم در هر امری حضور داشته باشند به بهترین وجه موفق می‌شوند و دولت را نیز به توفیق می‌رسانند.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: از بخش خصوصی و بخش عمومی غیردولتی و همه خیرین برای تکمیل ساختمان‌های نیمه کاره، تجهیز مدارس و تأمین نیازمندی‌های آموزش و پرورش دعوت می‌کنم.
وی همچنین از دو خیری که بدون هیچ توقعی آموزشگاه شهید مدنی را که ساختمانی نیمه کاره بود تکمیل کردند، قدردانی کرد و گفت: برای خیرین ما نام، نشان، مقام و خودنمایی مهم نیست، فقط آنها به کار خیر فکر می‌کنند و برای آن قدم پیش گذاشته‌اند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه از همه ملت می‌خواهم که در امر مهم و خیر مدرسه‌سازی سهیم باشند، ابراز داشت: دولت هر جا که نیاز باشد، زمین در اختیار خیرین مدرسه‌ساز قرار خواهد داد و آنجا که لازم باشد، تسهیلات بانکی به آنها اختصاص خواهد داد.
روحانی ادامه داد: تأمین معلمان با انگیزه و دارای ویژگی‌های لازم برای تربیت نسل بعدی بر عهده دولت است و دولت هر خدمتی که به معلمان کند، نسبت به آنچه آنان انجام می‌دهند، ناچیز است.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: معلمان و آموزش و پرورش بزرگترین رابطه و پل میان دولت و ملت هستند و مردم و دولت از همه معلمان خوب کشور سپاسگزار هستند.