kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۷۴۰
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
صدر جدول در هفته نوزدهم لیگ برتر دست به دست می‌شود

سایپا – استقلال؛ نیاز به پیروزی برای کم کردن فاصله‌ها

تلاش نفت برای حفظ صدرنشینی و سپاهان برای رسیدن به صدر جدول در اصفهان و تقابل تیم‌های امیر قلعه‌نویی و مجید جلالی در کرج از مهمترین اتفاقات روز نخست از هفته نوزدهم لیگ برتر است.


هفته نوزدهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگا‌ه‌های کشور، عصر امروز با برگزاری 3 بازی آغاز می‌شود، دیدارهایی که می‌توانند زمینه ایجاد تغییرات در بالای جدول را فراهم کند. همچنین در شهر قدس هم دو تیم پائین جدولی، برای رسیدن به جایگاه بهتر به میدان می‌روند.
سایپا البرز - استقلال تهران
میزبانی دوباره کرج از یک بازی بزرگ؛ مسابقه‌ای که تابوی برگزاری آن در استان البرز از فصل سیزدهم شکست و سایپا به جای میزبانی از استقلال در ورزشگاه آزادی، در ورزشگاه انقلاب کرج از این تیم تهرانی پذیرایی می‌‎کند، آنهم در روزی که مجید جلالی و امیر قلعه‌نویی دوباره برابر هم قرار می‌گیرند، رقابتی که همیشه جذابیت‌های خاص خود را داشته است.
 از نظر امتیازی، دو تیم پیروز در هفته هجدهم لیگ برتر که هرچند به خاطر آن برد در جدول صعود نکردند اما جایگاه خود را تحکیم بخشیدند، برابر هم قرار می‌گیرند. سایپا در صورت برد، تنها جایگاهش در رده ششم را محکم‌تر کرده و اختلاف امتیازی‌اش با 5 تیم بالای جدول را به حداقل می‌رساند. اما در صورت باخت، دو تیم صبا و ذوب‌آهن، جایگاه این تیم را تهدید خواهد کرد. استقلال تهران هم که جایگاه پنجمش را در صورت تساوی و یا باخت حفظ می‌کند، تنها برای رسیدن به پیروزی به کرج سفر می‌کند، نتیجه‌ای که می‌تواند شاگردان قلعه‌نویی را در پایان دیدارهای هفته، به رده دوم هم برساند.
سپاهان اصفهان - نفت تهران
پیروزی در این مسابقه یعنی صدرنشینی، آنهم برای تیمی که هفته پیش تساوی را در ثانیه‌های پایانی با شکست عوض کرد. سپاهان اصفهان در نبرد صدرنشینان از یکسو به فکر انتقام شکست 3 بر صفر نیم فصل نخست از نفت و از سوی دیگر در اندیشه رسیدن به صدر جدول است.
شاگردان فرکی برای صدرنشینی موقت و یا دائمی در پایان هفته نوزدهم، تنها باید نفت تهران (صدرنشین) را ببرند، آنهم در روزیکه این تیم علی قربانی و وحید امیری دو بازیکن جوان و تاثیرگذار خود را در اختیار ندارد. اما تساوی یا شکست، ممکن است ادامه بالانشینی نفت را رقم بزند.نفت تهران که از ابتدای نیم فصل دوم، صدرنشینی را از تراکتورسازی تبریز گرفت، در هفته گذشته به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد خوزستان، همچنان صدر را حفظ کرد. در چنین شرایطی شاگردان منصوریان باید از دو نظر نگران وضعیت خود باشند. ابتدا اینکه در زمین سپاهان امتیازی از دست ندهند و دوم شاهد ناکامی فولاد در دربی اهواز باشند.برنامه هفته نوزدهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
چهارشنبه 15/11/93
* سایپا البرز ................................... استقلال تهران(ساعت ۱۵:۳۰)
* پیکان تهران ..................... گسترش فولاد تبریز(ساعت ۱۵:۳۰)
* سپاهان اصفهان ........................................ نفت تهران(ساعت ۱۶)
پنج‌شنبه16/11/93
* راه‌آهن تهران ......................... ذوب‌آهن اصفهان(ساعت ۱۵:۳۰)
* نفت مسجدسلیمان ............................. صبای قم(ساعت ۱۵:۳۰)
جمعه 17/11/93
* تراکتورسازي تبریز ............................... پدیده مشهد(ساعت ۱۶)
* پرسپولیس تهران ............................. ملوان انزلی(ساعت ۱۷:۰۵)
* استقلال خوزستان .................. فولاد خوزستان(ساعت ۱۷:۱۵)