kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۷۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷

حوادث کوتاه از کشور


    زلزله 2/4 ریشتری در گله‌دار
شیراز- ایرنا: زلزله‌ای به بزرگی 2/4 ریشتر صبح سه‌شنبه بخش گله‌دار از توابع شهرستان مهر را در جنوب استان فارس لرزاند.
به گزارش شبکه لرزه‌نگاری شیراز وابسته به مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ساعت 10 و 35 دقیقه صبح در عمق 19 کیلومتری زمین روی داد.از خسارات احتمالی جانی و مالی این زمین‌لرزه تا لحظه مخابره خبر گزارشی دریافت نشده است.
مسمومیت 9 زن ورزشکار
تبریز- خبرنگار کیهان: صبح روز گذشته 9 تن از بانوان که مشغول ورزش در ورزشگاهی در شهرک اندیشه تبریز بودند دچار مسمومیت شدند.
این ورزشکاران که گفته شده در اثر استنشاق گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت شدند، توسط 3 دستگاه آمبولانس به بیمارستان شهید محلاتی انتقال یافتند.وضعیت عمومی مصدومان این حادثه مناسب اعلام شده است.
دستگیری قاچاقچی با 215 کیلو حشیش
اصفهان- فارس: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر ماموران مستقر در ایست و بازرسی شهید شرافت نائین حین کنترل خودروهای عبوری با هوشمندی و اشراف بالای خود یک دستگاه کامیون ایسوزو حامل مواد مخدر را شناسایی و متوقف کردند.
عبدالرضا آقاخانی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو از آن بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات مقدار 215 کیلوگرم حشیش در بسته های 10 کیلویی که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف و خودرو توقیف شد.وی با بیان اینکه محموله مذکور در مرزهای شرقی کشور بارگیری شده و به سمت اصفهان در حرکت بود، ادامه داد: در این ارتباط 2 نفر از قاچاقچیان حرفه‌ای و سابقه‌دار دستگیر و همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
توقیف 112 کیلو تریاک
ارومیه- ایرنا: فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی با دریافت اطلاعاتی در خصوص احتمال ورود محموله مواد مخدر، به وسیله خودرو  توسط تعدادی قاچاقچی به استان، موضوع را در دستور کار خود قرار داده و به سرعت وارد عمل شدند.
سرتیپ محمد شرفی افزود: ماموران مبارزه با مواد مخدر در قالب چندین اکیپ ویژه، مسیرهای عبوری این خودرو را پوشش داده و قاچاقچیان را در محور تبریز- ارومیه شناسایی و در عملیاتی منسجم متوقف کردند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: با متوقف کردن خودرو و بازرسی از آن ماموران پی بردند که محموله 112 کیلوگرمی مواد مخدر در مخزن گیاهی و میل ریش خودرو جاسازی شده است.
شرفی خاطرنشان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، ضمن توقیف خودرو، متهمان را دستگیر و به همراه محموله مواد مخدر پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی کردند.
دستگیری سارق 320 میلیونی
اهواز- باشگاه خبرنگاران: رئیس پلیس فتای خوزستان گفت: در پی دریافت شکایتی مبنی بر برداشت غیرمجاز 320 میلیون ریال از حساب بانکی وی به صورت اینترنتی پیگیری لازم در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ سعد شعبان افزود: با پیگیری‌های انجام شده، فردی به هویت «م-ع» به عنوان سارق شناسایی و در یک عملیات دستگیر شد.
وی در بازجویی‌ها به بزه انتسابی اعتراف کرد.
جوان 22 ساله سردسته باند اشرار
مشهد- باشگاه خبرنگاران: فرمانده پلیس مشهد در پی گزارش چند مورد شرارت و درگیری‌های خونین با چاقو توسط گروهی موتورسوار در منطقه کوی کارمندان مشهد به مرکز 110 مخابره شد و مأموران کلانتری مصلا برای مقابله جدی با عاملان این اوباشی‌گری وارد عمل شدند.
سرهنگ نیکمرام افزود: با تحقیقات پلیسی از طریق چند شرکت بزرگ، عامل اصلی و گرداننده باند شرارت مورد شناسایی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه مأموران کلانتری مصلا این جوان 22 ساله را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند خاطرنشان کرد: وی ضمن معرفی همدستانش اعتراف کرد با چاقو و قمه مردم را هدف قرار می‌دادند تا وحشت‌آفرینی و قدرت‌نمایی کنند.
کشف 15/5 کیلو شیشه
همدان- واحد مرکزی خبر: فرمانده انتظامی استان همدان گفت: با تلاش مأموران مبارزه با مواد مخدر استان همدان و با اشراف اطلاعاتی در یک عملیات تعقیب و گریز یک قاچاقچی دستگیر و از او 15 کیلوگرم شیشه کشف و ضبط شد. مهدیان نسب افزود: متهم قصد داشت این محموله را از شمال غرب به جنوب کشور انتقال دهد. وی ادامه داد: در یک عملیات دیگر و با کمک فرماندهی انتظامی استان البرز از سه توزیع کننده مواد مخدر 500 گرم شیشه کشف و ضبط شد. فرمانده انتظامی استان همدان افزود: در این ارتباط هم 3 قاچاقچی دستگیر و به همراه خودرو تحویل مقام قضایی شدند.
نگهداری ماده آتش‌زا در منزل مسکونی
شیراز- فارس: رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: مأموران در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری مواد محترقه در یک منزل واقع در یکی از محله‌های شیراز، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از منزل تعداد 373 هزارو 56 عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف کردند.
سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: در این ارتباط یک نفر متهم که در منزل حضور داشت دستگیر و برای بازجویی به مقر انتظامی منتقل شد.
توقیف محموله موبایل 170 میلیاردی
اصفهان- فارس: مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: یک محموله بزرگ تلفن همراه قاچاق با تلاش همکاران این اداره کشف شد. این محموله که شامل 17 هزار و 520 عدد انواع گوشی تلفن همراه و 14 هزار پاکت تنباکو است و ارزشی بیش از 170 میلیارد ریال دارد، توسط مأمورین مستقر در گلوگاه شهید امام رامشه از یک تانکر مخصوص حمل روغن کشف شد.
غلامرضا صالحی افزود: پرونده این محموله برای پیگیری به شعبه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
ناکامی قاچاقچیان کفش و پوشاک
یزد- فارس: فرمانده انتظامی یزد گفت: عوامل ایستگاه بازرسی شهید مدنی این استان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که با محموله کانتینر بدنه یخچال فریزر که از جنوب کشور عازم تهران بود مشکوک شده و خودرو را برای بازرسی متوقف کردند.
ایرج کاکاوند افزود: مأموران در بازرسی از کانتینر این تریلی 10 تن انواع پوشاک و کفش خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.
وی ارزش این محموله کشف شده را بیش از 8 میلیارد ریال اعلام و یادآوری کرد: در این ارتباط یک متهم دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شد.
مواد مخدر در یخچال کامیون
لارستان- فارس: فرمانده انتظامی لارستان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و اداره مبارزه با کالای قاچاق این شهرستان هنگام گشت زنی در سطح شهر به یک دستگاه کامیون یخچال‌دار مظنون شده و آن را متوقف کردند.
سرهنگ خلیفه افزود: در بازرسی اولیه مشخص شد خودرو دارای جاسازی در قسمت سقف است که راننده به همراه خودرو برای بررسی و بازرسی دقیق‌تر به پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان انتقال داده شدند.
فرمانده انتظامی لارستان گفت: در بازرسی نهایی از خودرو مقدار 88 کیلو و 500 گرم تریاک که در سقف خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.
خلیفه به عملیات دیگری که توسط ماموران پاسگاه چهاربرکه این شهرستان انجام گرفت، اشاره کرد و افزود: ماموران این یگان با همکاری عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان در بازرسی از 2 سرنشین یک دستگاه اتوبوس 5 کیلوگرم تریاک کشف کردند.