kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۸

حالا دیدی که به جای باقر باید محسن شهردار می‌شد!(خبر ویژه)

مرگ دلخراش دو شهروند تهرانی در آتش‌سوزی ساختمانی در خیابان جمهوری اسلامی بهانه‌ای شد تا دوباره اصلاح‌طلبان آن روی ماهیت خود را نشان دهند. برخورد دوگانه تندروها با موضوعات غیرسیاسی همواره محل نقد صاحبنظران به این طیف بوده است.

مرگ دلخراش دو شهروند تهرانی در آتش‌سوزی ساختمانی در خیابان جمهوری اسلامی بهانه‌ای شد تا دوباره اصلاح‌طلبان آن روی ماهیت خود را نشان دهند. برخورد دوگانه تندروها با موضوعات غیرسیاسی همواره محل نقد صاحبنظران به این طیف بوده است.
جهان‌نیوز با درج این مطلب نوشت: در حالی که طی سالیان گذشته از جمله در دوران اصلاحات سوانح و فجایع به مراتب بدتری رخ داده بود و واکنش خاصی از سوی دولت وقت مشاهده نشد و کسی نیز استعفا نداد اما اصلاح‌طلبان شورای شهر که در روز انتخاب شهردار  از اکثریت اعضای شورا شکست خوردند، به بهانه حادثه خیابان جمهوری خواستار استعفای شهردار پایتخت شدند! البته مشابه این رفتار تا همین چند ماه قبل از سوی جریان انحرافی نیز مشاهده می‌شد.
سقوط هواپیما، حادثه قطار نیشابور در سال 82، تصادف اخیر دو اتوبوس اسکانیا در اتوبان تهران - قم و... از جمله حوادث سنگینی بودند که نه تنها استعفایی به دنبال نداشتند بلکه حتی اندکی اذهان فعالان و رسانه‌های اصلاح‌طلب را به خود مشغول نکرد.
یک بام و دو هوای اصلاح‌طلبان با واکنش‌هایی در فضای مجازی مواجه شده است. دراین‌باره  امید حسینی وبلاگ‌نویس با قرار دادن عکسی در صفحه گوگل پلاس خود نوشت: چقدر نامردیه که جون آدمها، قربانی دعوای جناحی و عقده‌های سیاسی بشه. کشته شدن آدمهای بی‌گناه و هموطن‌های ما واقعا ناراحت‌کننده است و اگه کسی کم‌کاری کرده باید پاسخگو باشه، ولی این مسخره‌بازی‌ها چیه؟ شما از مردن آدمها ناراحت هستید؟ یه قطار تو نیشابور منفجر شد، یه روستا نابود شد، کلی آدم‌ پودر شدند، بعد وزیرتون خم به ابرو نیاورد، حالا دنبال استعفای شهردار هستید؟ بخاطر این عکس واقعا معذرت می‌خوام. شیر کردم ببینم اینا غیرتی میشن و چهار تا حرف به دولت اصلاحات میزنن یا نه؟
همچنین کبری آسوپار روزنامه‌نگار نیز در صفحه گوگل پلاس خود نوشت: احمد خرم، وزیر راه  خاتمی به خبرنگار شبکه یک گفت اتفاق خیلی بزرگی نبود؛ صدا و سیما بزرگش کرد... داشت در مورد پودر شدن 300 نفر انسان حرف می‌زد! اگر در شهرداری تهران و آتش‌نشانی زیردستش کسی در مورد کشته شدن دو زن در آتش‌سوزی خیابان جمهوری کم کاری کرده، باید با او برخورد شود؛ اما اگر کسی فکر می‌کند روی جنازه این دو زن، عقده‌های قدیمی‌اش از قالیباف و حرص شهردار شدن دکتر و شهردار نشدن محسن-ه را پیاده کند و ما آنقدر احمق باشیم که فکر کنیم دلش برای مردم و آن دو زن سوخته، کاملا در اشتباه است... مثلا روزنامه‌های شرق و آفتاب یزد و شورای شهری‌هایی که خواستار استعفای شهردار شده‌اند؛ خوابش را ببینند...
به گزارش جهان‌نیوز فاجعه انفجار قطار نیشابور که بزرگترین سانحه راه‌آهن در ایران می‌باشد در روز 29 بهمن سال 1382 و در زمان وزارت احمد خرم در دولت اصلاحات در نزدیکی ایستگاه خیام در 17 کیلومتری نیشابور رخ داد و 295 نفر کشته و 460 نفر زخمی شدند. شدت انفجار (که معادل 180 تن TNT تخمین زده شده است) به حدی بود که چندین روستای اطراف آن تخریب گشت و حتی صدای مهیب آن در نیشابور هم شنیده شد.