kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۵۹۲
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
افزایش موارد آتش‌سوزی در بازار تهران

حریق در محدوده بازار مهار شد

2 حریق که با فاصله کمتر از نیم ساعت در بازار تهران اتفاق افتاده بود مهار شد.


به گزارش ایسنا، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در تشریح جزئیات حادثه نخست گفت: در ساعت 19/27 روز یکشنبه حادثه آتش‌سوزی در بازار سیدولی واقع در بازار بزرگ تهران به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن آتش‌نشانان 4 ایستگاه به محل اعزام شدند.
جلال ملکی افزود: محل حادثه یک کارگاه نقاشی 15 متری در طبقه منفی 2  پاساژی 3 طبقه بود که شعله‌های آتش در حال سرایت به طبقات بالایی و دود زیادی نیز ساختمان را در برگرفته بود.
به گفته ملکی آتش‌نشانان در 2 گروه موفق به جلوگیری از سرایت آتش به دیگر اماکن و مهار کامل حریق شدند و تعدادی از افراد محبوس در طبقات بالایی را نیز نجات دادند.
وی با اشاره به حادثه دیگری که به فاصله 23 دقیقه از حادثه نخست و در حالی که عملیات آتش‌نشانان در بازار سیدولی ادامه داشت، گفت: حادثه دوم در محدوده خیابان صف و در طبقه چهارم یک ساختمان 5 طبقه رخ داد که محل حادثه یک واحد کارگاهی 100 متری تولید کیف و کفش و نگهداری مواد اولیه ساخت آنها بود.
ملکی افزود: با توجه به شیمیایی بودن مواد اولیه و قابلیت بالای اشتعال آنها آتش‌نشانان که از 4 ایستگاه به محل اعزام شده بودند به سختی شعله‌های آتش را که در حال سرایت به طبقات فوقانی بود مهار کردند و 8 نفر از کارگران شاغل در این ساختمان را بدون هیچ آسیب‌دیدگی از میان دود و شعله‌های آتش نجات دادند.
وی با بیان این که هر دو حادثه مصدوم و فوتی نداشت و تنها خسارت به جا مانده بالا بود گفت:‌علت هر دو حادثه در دست بررسی است.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با هشدار نسبت به بروز حوادث مشابه گفت: با توجه به نزدیکی ایام پایان سال، بسیاری از کارگاه‌ها به ویژه در حوزه تولید پوشاک و کیف و کفش ساعت فعالیت خود را به چند شیفت افزایش داده‌اند که در این خصوص حتما باید توجه شود که از انبار کردن بیش از حد استاندارد و غیر ایمن اقلام تولیدی در کارگاه‌ها خودداری شود و کارگران موارد ایمنی را رعایت کنند.