kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۴

انهدام باندی که با جعل اسناد ، زندانیان را آزاد می‌کرد

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی از انهدام باندی که با اسناد جعلی زندانیان را آزاد و از مردم کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی از انهدام باندی که با اسناد جعلی زندانیان را آزاد و از مردم کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر عباس‌زاده بعدازظهر دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برابر اخبار واصله مبنی بر اینکه یک باند کلاهبرداری که با جعل اسناد دولتی اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند و حتی با جعل اسناد زندانی نیز آزاد می‌کنند مراتب به صورت ویژه در اولویت کاری این پلیس قرار گرفت.
وی گفت: با هماهنگی مقام قضایی و انجام تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی یکی از متهمان به نام «ح.ک» شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از خودروی وی ابزارآلات جعل و اسناد جعل کشف شد.
این مقام انتظامی افزود: متهم در تحقیقات انجام گرفته اظهار کرد: با همدستی چند نفر دیگر اقدام به جعل کرده و چندین زندانی را از شهرستان‌های مختلف با سپردن اسناد جعلی آزاد کرده‌اند و حتی مهر بازداشتی یکی از ادارات دولتی را نیز تهیه کرده و همچنین اقدام به فروش زمین‌های شهرک‌های جدید‌التاسیس می‌کردند و در این خصوص اسناد و شناسنامه‌ها را از معتادان خریداری سپس اقدام به جعل آن به نام یکی از همدستان خود کرده و کلاهبرداری می‌کردند.
عباس‌زاده گفت: در ادامه بررسی‌ها یکی از همدستان متهم به هویت «ی.پ» نیز دستگیر و در تحقیقات انجام گرفته اظهار کرد: اسناد جعلی را متهم «ح.ک» به نام وی تنظیم و نامبرده نیز با استفاده از این اسناد جعلی با گرفتن مبالغ هنگفت از خانواده زندانیان اقدام به آزاد نمودن آنها کرده است.
وی تصریح کرد: در ادامه یکی دیگر از متهمان به هویت «م.ش» دستگیر و در تحقیقات معموله بیان کرد که بنده اسنادی که مالکان آنها فوت کرده یا اسنادی که تفکیک شده و عملاً ملکی نداشت را خریداری و در اختیار متهمان فوق قرار داده تا با جعل کردن این اسناد اقدام به کلاهبرداری کنند.
رئيس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی افزود: در این زمینه متهم دیگر به هویت «الف- ن» که در زندان تبریز بود با هماهنگی مقام قضایی از زندان تحویل و در تحقیقات انجام گرفته به بازاریابی اسناد مجعول در داخل زندان اعتراف کرد.
عباس‌زاده گفت: از متهمان دستگیر شده اقلامی از قبیل یک جلد سند مالکیت جعلی با پلمب سربی، مهر برجسته یکی از ادارات دولتی، مهر برجسته یکی از دفترخانه‌ها، یک فقره برگ شناسنامه خودرو خام، یک عدد اسپری مهرسازی، دو جلد شناسنامه جعلی، کیس کامپیوتر حاوی اطلاعات جعل اسناد (مهر، آرم و علائم) کشف شد.
وی گفت: متهمان با اسناد جعلی چهار نفر زندانی را در شهرستان‌های تبریز، ارومیه، جلفا و کرج آزاد کرده‌اند.
عباس‌زاده افزود: مراتب به مرجع قضایی ارسال و متهمان با قرار مناسب به زندان تحویل و برای ادامه تحقیقات در اختیار این پلیس قرار دارند.