kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۴۰
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۳

حوادث کوتاه از کشور


زمین‌لرزه در گراش
شیراز - ایرنا: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4 و 3 دهم ریشتر، بامداد روز چهارشنبه حوالی شهر گراش در استان فارس را لرزاند.
به گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه ساعت7 و 2 دقیقه و 8 ثانیه صبح در شهرستان گراش در 355 کیلومتری جنوب شرقی شیراز رخ داد.
از خسارت احتمالی این زمین‌لرزه تاکنون گزارشی دریافت نشده است.
سانحه رانندگی 3 قربانی گرفت
چابکسر - خبرنگار کیهان: فرمانده پلیس راه چابکسر از جان باختن 3 نفر در اثر تصادف رانندگی در حومه چابکسر رودسر خبر داد.
سرگرد حسین حجامی گفت: این 3 نفر روز سه شنبه بر اثر برخورد یک دستگاه وانت نیسان با یک دستگاه سواری پژو پارس جان خود را از دست دادند.
وی اظهار کرد: حادثه زمانی رخ داد که راننده وانت نیسان برخلاف مسیر تعیین شده در سواره‌رو درحال حرکت بود و با یک دستگاه سواری پژو پارس که در مسیر مجاز در حرکت بود برخورد کرد که در نتیجه، راننده و سرنشین جلو سواری پژو پارس در دم جان باختند و دیگر سرنشین پژو پارس نیز پس از انتقال به مرکز درمانی درگذشت.
مرگ خاموش شهروند شیرازی
شیراز - واحد مرکزی خبر: استنشاق گاز منوکسید کربن در شیراز باز هم قربانی گرفت.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: در این سانحه یک زن 33 ساله بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در یک واحد مسکونی فوت کرد.
طالبی‌نژاد علت سانحه را رعایت نکردن اصول ایمنی و نصب نامناسب دودکش بخاری عنوان کرد.
واژگونی خودرو در جهرم
جهرم - فارس: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از واژگون شدن یک سواری پژو 504 در محور لارـ جهرم حدفاصل جاده بیدکوه که سبب مرگ سه تن و زخمی شدن دو تن دیگر شد. خبر داد.
محمدرضا خوشرو افزود: در این خودرو 5 نفر جوان که قصد سفر به شیراز را داشتند به علت سرعت زیاد دچار حادثه شده و پس از واژگونی و پرت شدن به دره 2 سرنشین جلو به خاطر بستن کمربند مسدوم شدند و 3 سرنشین عقب که کمربند ایمنی نبسته بودند جان باختند.
کشف 130 هزار لیتر سوخت قاچاق
قشم - خبرنگار کیهان:‌ در دو عملیات جداگانه که توسط یگان دریابانی جزیره قشم انجام شد ماموران موفق شدند دو فروند لنج حامل سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف و ضبط کنند. این شناورها در مجموع حامل 130 هزار لیتر گازوئیل قاچاق بودند. در این رابطه 24 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
جریمه میلیاردی شرکت دامداری
زنجان - باشگاه خبرنگاران:مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از جریمه 2 میلیارد و 800 میلیون ریالی یک شرکت دامداری در زنجان خبر داد.
محمدرضا عزیزی با اشاره به اینکه شرکت دامداری مذکور اقدام به عرضه خارج از شبکه 256 تن جو و 198 تن سویا کرده بود، گفت: عرضه 256 تن ذرت و 198 تن سویا از دیگر اقداماتی بود که این شرکت به صورت خارج از شبکه انجام داده بود.این مسئول خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده این شرکت محکوم به پرداخت 2 میلیارد و 856 میلیون و 575 هزار ریال جزای نقدی شد.