kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۳۵۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲

واشنگتن پست: ترور عماد مغنیه کار مشترک سیا و موساد بود

یک روزنامه آمریکایی از نقش سازمان‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در ترور «عماد مغنیه» فرمانده ارشد حزب‌الله در سوریه پرده برداشت.

به گزارش تسنیم، روزنامه واشنگتن پست نوشت: «عماد فایز» معروف به حاج «رضوان» از فرماندهان نظامی حزب‌الله بود که در 12فوریه 2008 (23 بهمن 1386) به دستور سیا و موساد طی انفجاری در دمشق به شهادت رسید.
به نوشته این روزنامه، «عماد مغنیه پس از صرف شام در رستورانی در دمشق وارد خیابان شد. کمی آن طرف‌تر یک تیم سیا در پایتخت سوریه جا به جایی وی را رصد می‌کرد. هنگامی که مغنیه به خودروی پارک شده نزدیک شد بمبی که درون لاستیک زاپاس پشت این خودرو کار گذاشته شده بود منفجر شد و وی در همان جا کشته شد.» واشنگتن پست در ادامه گزارش خود افزود: «بمبی که مغنیه را هدف قرارداد توسط عوامل موساد و از تل‌آویو کنترل می‌شد، این عوامل موساد با عوامل خود در دمشق در ارتباط بودند.»
در ادامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام سابق آمریکایی نوشت: «آمریکا در ساخت این بمب کمک کرد و بارها این بمب را در یکی از مراکز سیا در کارولینای شمالی آزمایش کرد تا نسبت به قدرت انفجاری احتمالی آن مطمئن شود و از این مسئله نیز مطمئن شود که انفجار این بمب موجب خسارات ناخواسته نخواهد شد.»
این مقام آمریکایی افزود: «شاید 25 بمب را منفجر کردیم تا نسبت به دستیابی به این هدف مطمئن شدیم.»