kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۳۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
اعلام عزای عمومی در سند

شمار شهدای انفجار تروریستی در حسینیه پاکستان از مرز 60 تن گذشت

با افزایش شمار شهدای حمله تروریستی به حسینیه «کربلای معلی» در ایالت سند پاکستان، سروزیر این ایالت با اعلام یک روز عزای عمومی در این ایالت با شیعیان ابراز همدردی کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، با به شهادت رسیدن تعداد دیگری از قربانیان حمله تروریستی به حسینیه «کربلای معلی» در منطقه «لکی‌در» واقع در شهرستان «شکارپور» ایالت سند، تعداد شهدا به 61 نفر رسید و با توجه به وخامت حال برخی از مجروحان احتمال افزایش آمار شهدا وجود دارد. پیش از این شمار شهدا 20 نفر اعلام شده بود.در این حمله تروریستی دست‌کم 55 نفر نیز مجروح شدند. گروه تروریستی «جندالله» که مدتی پیش با داعش در پاکستان بیعت کرده بود، مسئولیت حمله به حسینیه شیعیان را به عهده گرفت.حزب «وحدت مسلمین» پاکستان نیز ضمن همبستگی با شهدای حمله به حسینیه شیعیان پاکستان، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
تحصن شیعیان
تعداد زیادی از شیعیان با تحصن در شهر کراچی خواستار مجازات فوری عاملان جنایت در حسینیه «کربلای معلی» شدند و تعدادی نیز خود را به این شهر رسانده تا در مراسم تدفین قربانیان این حادثه تروریستی شرکت کنند.شورای اتحاد علمای شیعه و حزب شورای اتحاد جعفریه نیز سه روز عزای عمومی اعلام کردند.نوازشریف نخست‌وزیر پاکستان اما، با محکوم کردن این اقدام تروریستی، ضمن ابراز همدردی با قربانیان این حادثه دستور داد نیروهای امنیتی هرچه زودتر تحقیق درباره این عملیات تروریستی را تکمیل کنند.این دومین حمله تروریستی به شیعیان پاکستان در سال 2015 میلادی است.نخستین حمله در حسینیه شهر «راولپندی» رخ داد که بر اثر آن دست‌کم 13 نفر شهید و بیش از 30 نفر زخمی شدند.