kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰

ارتش سوریه در حومه ادلب 50 تروریست را به هلاکت رساند

در درگیری‌های تازه ارتش سوریه با تروریست‌ها در حومه «ادلب» واقع در شمال غرب سوریه، دست کم 50 تروریست به هلاکت رسیده و 150 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش فارس به نقل از تلویزیون المیادین، دست کم 50 نفر از تروریست‌های تکفیری موسوم به «منفور شام» در درگیری با ارتش سوریه در حومه «ادلب» کشته و 150 تن دیگر نیز زخمی شدند.
گروه تروریستی «منفور شام» یکی از ده‌ها گروه تروریستی فعال در سوریه است که بیشتر در حومه دمشق و ادلب فعالیت دارد.
ارتش سوریه همچنین در ادامه عملیات خود در مناطق مختلف این کشور محل استقرار تروریست‌ها در منطقه «دیرالزور» و اطراف فرودگاه این شهر در شرق سوریه را هدف قرار دادکه شماری از آنها کشته یا زخمی شدند.
حومه «حماه»، «حمص»، «حلب» و مناطق دیگر سوریه نیز شاهد درگیری نیروهای ارتش با عناصر تروریست بود که تعدادی از آنها به هلاکت رسیده یا مجروح شدند و تعدادی هم توسط نیروهای ارتش دستگیر شدند. در عملیات ارتش  سوریه علیه تروریست‌ها در منطقه «دشت‌القلمون» نیز تعدادی تروریست کشته و چند خودروی آنها منهدم شد.
نیروهای ارتش سوریه در حومه «درعا» محل تجمع عناصر مسلح را هدف قرار دادند. این نیروها توانستند کنترل خود بر کارخانه تولید اکسیژن و ناحیه «المعمره» در شمال شهر «الشیخ مسکین» را افزایش دهند.
این در حالی است که درگیری‌های شدیدی میان گروه‌های تروریستی در استان حلب به وقوع پیوسته است و تکفیری‌ها بر سر کنترل این منطقه با یکدیگر به جنگ و منازعه پرداخته‌اند.
این درگیری‌ها از حدود سه ماه پیش آغاز شده است، زمانی که جبهه النصره گروه تروریستی ارتش آزاد را از استان «ادلب» بیرون راند. از سوی دیگر شماری از مردم مناطق «غوطه شرقی» علیه گروه‌های مسلح «جبهه النصره» و «جیش الاسلام» و دیگر گروه‌های تروریستی تظاهرات کردند و خواستار اخراج تروریست‌های تکفیری از این مناطق در استان دمشق شدند.