kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۸

سردار خراسانی: دوران اصلاحات سال‌های سختی برای حرکات جهادی بود

رئیس سابق سازمان بسیج سازندگی تأکید کرد: در دوران اصلاحات یک دوره بسیار سخت را در حرکات جهادی شاهد بودیم.

رئیس سابق سازمان بسیج سازندگی تأکید کرد: در دوران اصلاحات یک دوره بسیار سخت را در حرکات جهادی شاهد بودیم.
سردار مجید خراسانی مسئول سابق سازمان بسیج سازندگی کشور در نشست خبری که به منظور گزارش عملکرد 10 ساله خود در این سازمان برگزار شد، گفت: یکی از ارزش‌های انقلاب ما فرهنگ جهادی است و در گذشته نیز زمانی که اسم امام(ره) را می‌شنیدیم از موضوع و لغات جهاد، عمدتاً مبارزه با رژیم شاه را در نظر داشتیم.
وی افزود: افرادی که روحیه جهادی ندارند نمی‌توانند در مدت 30 سال، در سطح بین‌المللی افتخاراتی که بسیج سازندگی آفرید را بیافرینند.
خراسانی اظهار داشت: القای دشمن به مدیریت جهادی این است که با نوآوری، علم و تخصص نمی‌توان آن را عملی کرد اما جوانان ما امروز به پشتوانه تخصص حرکات جهادی را عملی کردند.
رئیس سابق سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه در سال‌های 79 تا 84 و در دوره اصلاحات به محرومیت‌زدایی و حرکات جهادی نگاهی نشد، گفت: ما در این سالها یک دوره بسیار سخت را در حرکات جهادی شاهد بودیم.
وی افزود: نقطه عطف حرکات جهادی از دیدار مسئولان بسیج با رهبری بود و به نظرم آن نشست یک نشست تاریخی تلقی می‌شود.
خراسانی ابراز داشت: معتقدیم نسل سوم و چهارم ما به حرکات جهادی نیاز دارد و در همین راستا به تبیین حرکات جهادی پرداختیم.
رئیس سابق سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: انتظار رهبری علاوه بر حرکات جهادی این بود که بتوانیم تحت عنوان نیروهای جوان و نوجوان زمان اوقات فراغتشان را نیز پر کنیم که خوشبختانه با طرح اردوهای هجرت این امر عملی شد.
وی افزود: با کامل شدن این طرح در 8 سال گذشته شاهد حضور 6 هزار جوان در مناطق محروم بودیم. بیش از 200 نوع فعالیت در 8 عرصه ملی را جوانان در طی 8 سال گذشته تجربه کرده‌اند و حدود 9 هزار گروه پزشکی در سال به مداوای بیماران در مناطق محروم نیز پرداخته‌اند.
خراسانی ادامه داد: انتظاری که در دهه آینده از مدیران جهادی داریم این است که با آسیب‌شناسی فضای اجرایی کشورمان در حوزه‌های مورد نیاز مردم حرکت جهادی را در کشور اجرایی کنند.
وی با بیان اینکه، تنها راه درمان مشکلات در ادامه کشور نگاه جهادی است، گفت: می‌توان با تکیه بر مبنای علمی و تخصصی، مشکلات اداری‌مان را تا حد امکان برطرف کرد. پیشکسوتان حرکات جهادی نیز می‌توانند به عنوان مشاور در این طرح‌ها شرکت کنند.