kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
سیدحسن نصرالله در مراسم بزرگداشت شهدای قنیطره:

اسرائیل از لانه عنکبوت هم سست‌تر است

دبیر کل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهدای «قنیطره» گفت:‌ اسرائيل از خانه عنکبوت هم سست‌تر است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهدای «قنیطره» گفت:‌ اسرائيل از خانه عنکبوت هم سست‌تر است.
به گزارش خبرگزاری‌ها، «سیدحسن نصرالله» عصر دیروز برای شرکت‌کنندگان در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت که چند روز پیش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به قنیطره سوریه شهید شده بودند، سخنرانی کرد.
نصرالله در این سخنرانی، ضمن تجلیل از شهدای مذکور، از جمله شهید «الله‌دادی» از فرماند‌هان سپاه ایران گفت: آمیخته شدن خون شهدای ایرانی و لبنانی در سرزمین قنیطره سوریه، بیانگر وحدت قضیه، سرنوشت و نبرد است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: اسرائیل را در سال‌های 2000، 2006 و بارها شکست داده‌ایم.
اسرائیلی را که روز چهارشنبه شکست داده‌ایم، سست‌تر از لانه عنکبوت است.
دبیرکل حزب‌الله پیش از این، اسرائیل را به لانه عنکبوت تشبیه می‌کرد، اما این بار آن را سست‌تر از لانه عنکبوت دانست.
چهارشنبه گذشته رزمندگان مقاومت طی عملیاتی در مزارع اشغالی شبعا، 17 نظامی صهیونیست را کشتند و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کردند. در این عملیات، 9 خودروی زرهی و نظامی رژيم صهیونیستی نیز به آتش کشیده شد.
نصرالله در ادامه گفت: مقاومت در لبنان در آماده‌باش کامل به سر می‌برد. خطاب به دشمن می‌گوییم که ما را آزمایش نکنید تا شما را آزمایش نکنیم. اسرائیل باید خوب بفهمد که افراد مقاومت حکیم، باهوش، شجاع و مقتدر هستند. من در مراسم بزرگداشت شهدای قنیطره می‌گویم که ما هرگز از جنگ نمی‌ترسیم و اگر جنگی بر ما تحمیل شود، به یاری خدا در آن پیروز خواهیم شد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به سران رژیم صهیونیستی گفت: امروز پس از عملیات قنیطره و عملیات مزارع شبعا می‌گویم چیزی به نام قواعد درگیری برای ما ارزشی ندارد و به آن پایبند نخواهیم بود. این حق اخلاقی، انسانی و قانونی ما است که با تجاوز در هر زمان و مکان مقابله کنیم و پاسخ را حق خود می‌دانیم. دشمن باید بهای تجاوزش را می‌پرداخت، اسرائیل از رویارویی نظامی فرار می‌کند. فرق بین ترور شهدای قنیطره و ترور حاج حسن اللقیس چیست؟ پیام امروز از حالا به بعد، در صورتی که هر یک از اعضای کادر حزب‌الله یا هر جوانی از جوانان حزب‌الله، ترور شود، اسرائیل را مسئول دانسته و به دشمن اسرائیلی در هر زمان و مکان و به شیوه‌ای که آن را مناسب بدانیم، پاسخ خواهیم داد.
وی گفت: آنچه در مزارع شبعا روی داد، بیشتر از یک انتقام و کمتر از یک جنگ بود. ما با حکمت و مسئولیت ملی عمل می‌کنیم و اهل احساسات و هیجانات نیستیم کاروان‌های شهدا پیروزی را محقق می‌کنند و ان‌شاءالله پیروزی‌های بیشتری را در آینده کسب خواهیم کرد.
نصرالله در این سخنرانی از شهدای ارتش لبنان که مقابل تروریست‌های تکفیری جنگیدند، نیز تجلیل کرد و گفت: تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها همسو و متحد هستند و من به شهدای ارتش لبنان که در «راس بعلبک» و در نبرد با تکفیری‌ها به شهادت رسیدند، درود می‌فرستم.