kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۲۰
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰

حملات موشکی به جولان اشغالی رژیم صهیونیستی منطقه جبل‌الشیخ را تخلیه کرد

با اعلام خبری مبنی بر شلیک دو راکت از خاک جولان سوریه به سمت اراضی اشغالی‌، صهیونیست‌ها دستور تخلیه منطقه «جبل‌الشیخ» را صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم‌، به دنبال انتشار خبری درباره شلیک دو راکت از خاک سوریه به سمت سرزمین‌های اشغالی تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی در جولان شروع شد. بر اساس این گزارش، صدای آژیرهای خطر در مناطق «اوکاتا»، «مجدل شمس»، «نیفة عتیف» و «ساجار» در جولان تحت اشغال اسرائیل ‎ به گوش رسیده است. خبرنگار «اسکای نیوز» نیز گزارش داد که نظامیان صهیونیست در پی این حادثه، منطقه «جبل الشیخ» یا «جبل حرمون» را تخلیه کردند. همچنین سایت «العهد» گزارش داد که رژیم صهیونیستی تانک‌های «مرکاوا» را در منطقه «رویسات العرب» مشرف بر «کفرشوبا» و «مزارع اشغالی شبعا» مستقر کرده است. این اقدام در سایه پرواز بالگردهای دشمن  صهیونیستی در آسمان جولان صورت گرفت.
این در حالی است که شبکه خبری «المیادین» از اصابت یک موشک به نزدیکی یکی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال جولان خبر داد. رویترز نیز به نقل از یک منبع نظامی صهیونیستی ادعا کرد که دو موشک از خاک سوریه به بلندی‌های جولان شلیک شدند. در این گزارش اشاره‌ای  به تلفات جانی یا خسارت‌های مالی احتمالی نشده است. روزنامه صهیونیستی ها‌آرتص هم ادعا کرد که چهار موشک از اراضی سوریه شلیک شده که دو موشک آن به جولان اصابت کرده است.
منطقه «جبل‌الشیخ» منطقه‌ای استراتژیک است که همزمان بر خاک لبنان، سوریه، فلسطین و اردن مشرف است و بخش جنوب غربی آن هم‌اکنون در اشغال رژیم صهیونیستی است.  سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این ارتباط اعلام کرد که پس از انتشار این خبر با خمپاره مناطقی در خاک سوریه را هدف قرار داده است. رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که ارتش این رژیم تاکنون 20 خمپاره به سمت اراضی سوریه در جولان شلیک کرده است. خبرگزاری فلسطینی صفا، از کشته و زخمی شدن چندین سوری در حمله خمپاره‌ای صهیونیست‌ها به خاک سوریه در جولان خبر داد.
گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است که برخی هواپیماهای اسرائیلی به طور گسترده در حال پرواز بر فراز اراضی اشغالی جولان سوریه هستند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین منطقه اشغالی جولان را منطقه بسته نظامی اعلام کرد.