kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۸

آقامحمدی: کمیسیون امنیت ملی از توضیحات عراقچی در خصوص توافق هسته‌ای قانع نشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روز سه‌شنبه حدود سه ساعت در خصوص برخی ابهامات موافقتنامه ژنو با آقای عراقچی بحث کردیم اما ابهامات نمایندگان برطرف نشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روز سه‌شنبه حدود سه ساعت در خصوص برخی ابهامات موافقتنامه ژنو با آقای عراقچی بحث کردیم اما ابهامات نمایندگان برطرف نشد.
 ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با اشاره به حضور عراقچی عضو تیم مذاکره کننده ایران و1+5 در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی گفت: حدود سه ساعت در خصوص برخی ابهامات موافقتنامه ژنو در کمیسیون بحث کردیم اما ابهامات نمایندگان با جلسه کمیسیون برطرف نشد.
وی در گفت وگو با مهر ادامه داد: آمریکا اعلام کرده که ایران متعهد شده سه چهارم فعالیت‌های فردو، 50 درصد فعالیت‌های سایت نطنز و 100 درصد فعالیت‌های سایت اراک را متوقف کند. اما وزارت خارجه توجیه می‌کند که قبلا ظرفیت این سه سایت در همین حد بوده که این موضوع برای نمایندگان ابهامات جدی ایجاد کرده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی  اظهار داشت: برداشت ما این است که آنچه که آمریکایی‌‌ها از توافقنامه ژنو برداشت کرده‌اند با آنچه وزارت خارجه اعلام می‌کند تفاوتی آشکار دارد. بنابراین خواستار روشن شدن مفاد مبهم توافقنامه ژنو هستیم تا ببینیم برداشت آمریکا از توافقنامه ژنو درست است یا برداشت وزارت خارجه ایران.
وی تاکید کرد: اگر برداشت آمریکا درست باشد ایران در مقابل آنچه که به دست آورده تعهدات زیادی برای خود ایجاد کرده است.
آقامحمدی یادآور شد: به دلیل اینکه در جلسه مشترک با عضو تیم مذاکره کنده به جمع بندی نرسیدیم مقرر شد هیئتی از نمایندگان مجلس با مسئولان وزارت خارجه در خصوص مفاد مبهم توافقنامه ژنو گفت وگو کند تا این توافقنامه و برداشت‌ها از آن شفاف شود.