kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۸۸۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
سردار وحیدی در یادواره اندیشمندان دفاعی سپاه:

دوره شکست راهبردها و استراتژی‌های پی‌درپی آمریکا فرا رسیده است

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ستادکل نیروهای مسلح تأکید کرد: دوره شکست راهبردها و استراتژی‌های پی‌درپی آمریکا فرا رسیده است.

سردار احمد وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ستادکل نیروهای مسلح در اولین یادواره اندیشمندان حوزه علوم دفاعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سومین سالگرد شهادت احمد سیاف‌زاده، شهدا را انسان‌هایی دانست که هیچ‌گاه احساس نکردند که کارشان تمام شده و نوبت دیگران است.
وی با بیان اینکه زمانی حرف آمریکا همه جا ساری و جاری بود، اظهار داشت: اما امروز و پس از انقلاب اسلامی ایران و با مجاهدت‌ها و ایستادگی‌های شهدا، امروز این کشور در وضعیتی قرار گرفته که دائماً استراتژی وضع می‌کند، اما این استراتژی‌هایش به نتیجه نرسیده و شکست می‌خورد.
سردار وحیدی با بیان اینکه این دوره، دوره شکست راهبردها و استراتژی‌های پی‌درپی آمریکاست، افزود: امروز وضعیت این کشور به‌حدی است که مسائل هسته‌ای ما یکی از دغدغه‌های بارز آنهاست.
وزیر سابق دفاع با تأکید بر اینکه قدرت انقلابی و گفتمان‌سازی ایران جلوی قدرت آمریکا را گرفته است، اظهار داشت: آنها می‌گفتند که ما جریان تروریسم را به‌عنوان یک جنگ تمدنی از خارج مرزهای جهان اسلام به داخل مرزهای جهان اسلام می‌بریم و آن را به یک جنگ بین تمدنی تبدیل می‌کنیم، اما استراتژی‌های ایران و هدایت‌های حکیمانه رهبر انقلاب مانع از آن شد که این استراتژی‌های آنها به نتیجه برسد.
سردار وحیدی، آمریکا را دارای بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا دانست و ابراز داشت: با این وجود بودجه نظامی این کشور در سال جاری میلادی حدود ۵۷۰ میلیارد دلار است. امروز این کشور دچار ورشکستگی شده و دیگر مانند گذشته قادر به ایجاد معادلات استراتژیک در منطقه نیست؛ آنها امروز این قابلیت را ندارند که هندسه قدرت در منطقه را تشکیل دهند.
وزیر سابق دفاع به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ اشاره کرد و تاکید کرد: مذاکرات هسته‌ای ما، هسته‌ای نیست، بلکه بحث کشاکش قدرت‌های آمریکا و ایران در جهان است. مذاکرات ما بحث ۴ سانتریفیوژ و یا تعداد آن نیست، بلکه بحث ما کشاکش قدرت‌های ایران و آمریکاست.
به گزارش تسنیم، همچنین سردار قربانی رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این مراسم گفت: خداوند عزتی به ما داده که به مدد این عزت، سردار قاسم سلیمانی ما در دنیا می‌درخشد.
وی با بیان اینکه امروز سردار قاسم سلیمانی چراغ راه جوانان قدرتمند مسلمان در جبهه اسلام علیه کفار است، تاکید کرد: برگزاری این مراسم‌ها و گردهمایی‌ها تجدید میثاق با شهداست. اینها مرام‌شان در زمان دفاع مقدس و جنگ، تبعیت از امام بود و پس از آن نیز آنها تابع ولی امر عزیز‌مان امام خامنه‌ای عزیز بودند که این مرام هیچ‌گاه عوض
نشد.
سردار قربانی تصریح کرد: ما باید ببینیم که چه وظایفی داریم. ما برای خوش و بش و زندگی دنیا و رفاه‌طلبی نیامده‌ایم. لباس مقدس پاسداری مانند لباس طلبگی است و ما باید تا آخر به این راه ادامه دهیم.