kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۸۸۳
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲

مطالبات معوق 16 بانک خصوصی افزایش یافت

طبق آمارهای رسمی میزان مطالبات سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول 16 بانک خصوصی تا پایان آبان ماه سال جاری به 257 هزار میلیارد ریال رسید. درحالیکه این رقم در مدت مشابه سال گذشته 220 هزار میلیارد ریال بود.

به گزارش «نسیم» به نقل از ایران و جهان، 16 بانک خصوصی تا پایان آبان ماه بالغ بر 87 هزار و 804 میلیارد ریال تسهیلات از بانک مرکزی (شامل بدهی به بانک مرکزی در جاری)، از بانکها و مؤسسات اعتباری داخلی و از بانکها و موسسات اعتباری خارجی دریافت کرده‌اند.
براساس این گزارش، در بین 16 بانک خصوصی شامل بانک‌های انصار، اقتصاد نوین، ایران زمین، آینده، پارسیان، پاسارگاد موسسه توسعه دی، سامان، سرمایه، سینا، شهر، کارآفرین، گردشگری، خاورمیانه، قوامین و حکمت ایرانیان که جمع مطالبات معوق آنها به 257 هزار میلیارد ریال رسیده بانک پارسیان با بیش از 74 هزار و134 ریال مطالبات معوق رکورددار است. کارنامه کاری بانک پارسیان نشان می‌دهد که مطالبات معوق این بانک در زمان مسئولیت دیواندری افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد، چرا که مطالبات معوق بانک پارسیان در اسفند ماه سال گذشته 72 هزار و 37 میلیارد ریال و این رقم در آبان ماه سال گذشته حدود 70 هزار و 182 میلیارد ریال بوده است. بنابرآمارهای رسمی نسبت تسهیلات اعطایی به سپرده‌های اشخاص در این بانک 81/8 درصد، نسبت تسهیلات اعطایی به کل سپرده‌‌ها 69/6 درصد، نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات اعطایی به 22/7 درصد گزارش شده است.