kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۸۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
حبیبی:

دولت در سیاست خارجی با حفظ روحیه انقلابی اسلامی عمل کند

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: دولت حتماً در رفتار سیاسی خارجی باید اصول و آرمان‌های انقلاب و مردم را رعایت کند.

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به سفر وزیر خارجه به پاریس در اوج مخالفت‌های جهانی به اهانت به مقدسات در فرانسه گفت:‌ دولت باید در سیاست خارجی با حفظ روحیه انقلابی اسلامی عمل کند.
وی افزود: وقتی رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر منفور انگلیس رسماً از اهانت هفته‌نامه شارلی ابدو به پیامبر گرامی اسلام(ص) حمایت می‌کنند و بی‌شرمانه آن را آزادی بیان تلقی می‌کنند در حالی که جهان اسلام یک پارچه فریاد نفرت از اهانت به مقدسات اسلام توسط دولتهای غربی است سفر آقای ظریف به پاریس آن هم بدون محکوم کردن علنی و رسمی این فضاحت چه معنی می‌دهد.
حبیبی با اشاره به پیاده‌روی آقای ظریف با کری در خیابانهای ژنو بیان داشت: وزیر خارجه ما با این تصویر خود در خیابانهای ژنو چه پیامی می‌خواهد به مردم ایران و مردم منطقه و جهان در خصوص مذاکرات هسته‌ای بدهد. اصولاً آیا کوچکترین صمیمیتی بین ما و آمریکا وجود دارد که منجر به گردش خیابانی  دو وزیر خارجه بشود؟
وی افزود: در حالی که کنگره آمریکا در تدارک وضع تحریم‌های جدید است و در حالی که طرف غربی به تعهدات خود در توافق ژنو عمل نکرده است، نمایش این میزان دوستی و صمیمیت در مذاکرات چه معنی می‌دهد.
به گزارش فارس وی تاکید کرد: دولت حتماً در رفتار سیاسی خارجی باید اصول و آرمانهای انقلاب و مردم را رعایت کند. ملت هر گونه عدم رعایت از خط امام و رهبری در دیپلماسی خارجی را برنمی تابد. دولت اگر سفیر فرانسه را اخراج نمی‌کند حداقل در احضار او کوتاهی نکند.