kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد

80 نمایندگی و رایزن فرهنگی ایران مسئول رساندن پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی

80 نمایندگی و رايزني‌ فرهنگي ايران در خارج از كشور موظف شدند تا با بهره‌مندي‌ازتوانمندي و ظرفيت‌نمايندگي‌ها در تعاملات فرهنگي به تبيين محورهاي پيام مهم و تاريخي رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمريكاي شمالي بپردازند.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي پس از انتشار پيام  رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپا و آمريكاي شمالي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ، رايزن های فرهنگي در خارج از كشور را مأمور تبيين محورهاي اين پيام كرد.
ابوذر ابراهيمي‌تركمان رئیس  اين سازمان و عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي در این راستا از رايزني‌هاي فرهنگي ايران در خارج از كشور خواست تا با بهره‌مندي از توانمندي و ظرفيت  نمايندگي‌ها در تعاملات فرهنگي به تبيين محورهاي پيام مهم و تاريخي مقام معظم رهبري که خطاب به جوانان اروپا و آمريكاي شمالي صادر شد، بپردازند.
گفتنی است،80 نمايندگي و رايزني فرهنگي ايران كه زير نظر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي فعاليت مي‌كنند، از طريق ارتباطات گسترده با محافل فرهنگي و علمي دولتي و غيردولتي، سازمان‌هاي مردم‌نهاد، دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقي ـ پژوهشي، مجامع فرهنگي و هنري و شخصيت‌هاي ديني، علمي و فرهنگي اثرگذار در بيش از 60 كشور جهان، ‌به معرفي فرهنگ و تمدن ايراني ـ اسلامي، مي‌پردازند.
ترجمه نامه رهبر انقلاب
به 14 زبان
وب‌سایت دانش‌آموختگان جامعه المصطفی نیز در اقدامی قابل توجه به ترجمه نامه رهبر معظم انقلاب به زبان‌های مختلف دنیا پرداخته‌است که تاکنون 14 ترجمه از این نامه بر روی این سایت قرار گرفته است.
آیت‌الله رضا رمضانی رئیس مرکز اسلامی هامبورگ نیز در نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب : مرقومه  پر مهر حضرتعالی خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی حسب اطلاعات میدانی با استقبال وسیع مسلمانان منطقه مواجه شد.
رسانه های غالب مطالب را وارونه می‌کنند
همچنین در ادامه بازتاب نامه تاریخی رهبر انقلاب پرفسور کوین برت تحلیلگر و پژوهشگر آمریکایی در مصاحبه ای اظهار داشت : امروز مفتخرم به اینکه پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران [آیت الله] سید علی خامنه‌ای را برای جوانان غربی منتشر کنم که از جوانان غربی خواسته است تسلیم شرطی‌سازی‌های اسلام‌هراسانه جوامعشان نشوند، بلکه به جای آن مستقل فکر کنند.
وی ادامه داد : جوانان بهتر می‌دانند رسانه‌های غالب امروز دنیا جلوی انتشار بسیاری از مطالب را گرفته یا مطالب را به شکل دیگری ارائه می‌دهند. اما با این نامه، رهبر ایران از این سانسورها فراتر رفته و مستقیما جوانان غربی را مخاطب قرار داده‌اند.
کوین برت همچنین گفت :  رهبر انقلاب با توصیه به جوانان برای دریافتن حقیقت اسلام از منابع اصلی آن، در واقع به آنها می‌فرماید اطلاعاتی که از اسلام در رسانه‌های غالب دنیا منتشر و یا در سیستم آموزشی غربی تدریس می‌شود، تبلیغات سوء علیه اسلام است.
وی اظهار داشت :  موانعی در غرب بر راه شناخت اسلام واقعی وجود دارد که یکی از آن‌ موانع، ترجمه‌هاست.
این تحلیل‌گر آمریکایی اظهار داشت: بسیاری از ترجمه‌هایی که از مطالب و منابع اسلامی به زبان‌های غربی وجود دارند، اگر توسط غیر مسلمانان انجام گرفته باشند غیر دوستانه و با نیت خیر همراه نبوده همچنین اگر توسط مسلمانان صورت گرفته باشند خیلی ناشیانه ارائه شده‌اند.