kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۸۶۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض ایران را وارد ندانست

تیم ملی فوتبال به جام ملت‌های آسیا برنگشت !

کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت ایران از تیم ملی عراق را وارد ندانست تا پرونده بازگشت تیم ملی به جام ملت‌های آسیا بسته شود.
سرویس ورزشی-

پس از فعل و انفعالات 48 ساعته در موضوع دوپینگی بودن بازیکن سابق تیم تراکتورسازی تبریز و عضو تیم ملی فوتبال عراق، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از نشستی مفصل و بررسی‌ مستندات و مدارک ارائه شده از سوی ایران رای به رد اعتراض ایران داد و اعلام کرد که ادامه حضور تیم ملی فوتبال عراق در جام ملت‌های آسیا بلامانع است.
پس از آن که فدراسیون فوتبال ایران دلایل و مستندات خود را در مورد دوپینگ بازیکن تیم ملی فوتبال عراق ارائه کرد و بررسی این موضوع را خواستار شد، جلسه‌ای در AFC از ظهر روز یکشنبه به وقت استرالیا و 7 صبح به وقت ایران برگزار شد، اما سرانجام کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست ایران را برای تغییر نتیجه دیدار مقابل عراق نپذیرفت و بر این اساس عراق حضورش در ادامه جام ملت‌ها قطعی شد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به مهدی محمدنبی، دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران رای خود را در خصوص اعتراض ایران به حضور بازیکن دوپینگی عراق در دیدار برابر تیم ملی ایران اعلام کرد.
متن نامه ارسال شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا که از سوی کمیته انضباطی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اعلام شده است، به شرح زیر است:
«تصمیمات اتخاذ شده در کمیته انضباطی AFC در سیدنی استرالیا مورخ 25 ژانویه (5 بهمن ماه) در مورد پرونده اعتراض فدراسیون فوتبال ایران در مورد ماده 6-11 قوانین مسابقات جام ملت‌های آسیا که شامل عدم صلاحیت بازیکن عراق طبق ماده 55 قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، بدین شرح است که اعتراضی که از سوی فدراسیون فوتبال ایران نسبت به صلاحیت بازیکن تیم ملی عراق (علا عبدالزهرا) به خاطر حضور در دیدار ایران و عراق در 23 ژانویه (3 بهمن) صورت گرفته، این پرونده غیر قابل قبول دانسته و مختومه اعلام می‌شود».
فدراسیون فوتبال ایران پس از دیدار روز جمعه در مقابل عراق و شکست در ضربات پنالتی بلافاصله دلایل خود را برای دوپینگی بودن علا عبدالزهرا مطرح کرد. پس از مطرح شدن این ادعا از سوی ایران و درخواست ایران از AFC برای بررسی طرح اتهام علیه این بازیکن، کمیته انضباطی AFC جلسه اضطراری را برای این موضوع برگزار کرد.
رای AFC در خصوص موضوع دوپینگ بازیکن عراق در شرایطی اعلام شد که ساعاتی پیش از اعلام رای کی‌روش سرمربی تیم ملی پیش‌بینی کرده بود که این رای به نفع ایران نخواهد بود. سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان لحظاتی پیش از اعلام حکم نهایی در هتل محل اقامت تیم ایران در سیدنی به خبرنگار شبکه تلویزیونی «SBS» استرالیا گفت: بابت مسئله دوپینگ عصبانی و ناراحت هستم. احتمال اینکه نتیجه بازی ایران و عراق تغییر کند یک به هزار است.
کی‌روش همچنین در گفت‌و‌گو با خبرنگار این شبکه تلویزیونی بار دیگر ویلیامز، داور استرالیایی دیدار تیمش برابر عراق را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
بدین ترتیب پرونده بازگشت ایران به مسابقات جام ملت‌های آسیا به طور قطع بسته شد تا ملی‌پوشان شب گذشته سیدنی را ترک کنند و به ایران بازگردند. طبق اعلام فدراسیون فوتبال برنامه بازگشت تیم ملی به ایران به شرح زیر است:
* ساعت 22:30 یک‌شنبه شب به وقت تهران پرواز از سیدنی به دوبی *ساعت 13:55 ظهر دوشنبه ورود به فرودگاه دوبی *ساعت 15:30 دوشنبه پرواز از دوبی به تهران *ساعت 17:30 دوشنبه ورود به فرودگاه امام خمینی تهران.