kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۸۶۷
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲

جام ملت‌های آسیا - استرالیا 2015

 برنامه دیدارهای نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا

دوشنبه 6 بهمن
*کره جنوبی .......................................................................... عراق (ساعت 12:30)
سه‌شنبه 7 بهمن
*استرالیا .............................................................................. امارات (ساعت 12:30)
*بيش از 100 هوادار تيم ملي در ساعات اوليه صبح به وقت کانبرا به هتل محل اقامت تيم ملي رفتند و بيش از 3 ساعت در کنار ملي‌پوشان بودند. ملی‌پوشان ایران صبح دیروز به وقت استرالیا از کانبرا عازم سیدنی شدند.
*کره جنوبی امروز باید برای رسیدن به فینال جام ملتها روبروی عراق قرار بگیرد. اولی اشتیلیکه سرمربی آلمانی کره قبل از این بازی گفت: دنبال بهانه نیستم اما هیچ تیمی به اندازه ما زیر فشار روانی نیست. شاگردان من سالهاست که نتوانسته‌اند در جام ملتها به موفقیت برسند و توقع و انتظاری که از تیم من وجود دارد باعث شده که آنها فشار بسیار زیادی را تحمل کنند. به این موضوع مصدومیت دو سه بازیکن کلیدی را هم اضافه کنید تا متوجه شوید ما برای رسیدن به فینال چه کار سختی داریم.
*هراتيان عضو کميته پزشکي اي‌اف‌سي در مورد منفي بودن دوپينگ علا عبدالزهرا اعلام کرد که ما به دليل نداشتن لابي و افراد پرقدرت در فيفا نتوانستيم حقمان را بگيريم. ما به ترس کنفدراسیون فوتبال آسیا و قدرت فیفا باختیم، در حالی که مدارک حقوقی ما کامل‌ترین بود. اعتراض به دوپینگ پس از آنکه ثابت شده بود عبدالزهرا این کار را انجام داده باید توسط فیفا صورت می‌ گرفت اما آنها کوتاهی کردند. پس از 22 سپتامبر هم دیگر از وضعیت عبدالزهرا اطلاعی نداشتیم و وادا (کمیته مبارزه دوپینگ) پس از آن پیگیری وضعیت محرومیت این بازیکن عراقی شد که دیگر ما از شرایط او اطلاعی نداشتیم. همین که ای‌اف‌سی اذعان داشت که این بازیکن دوپینگی است، نشان می‌دهد حق با ایران است.
*تیم ملی فوتبال امارات متحده عربی جلسه تمرینی سبکی را پیش از بازی روز سه‌شنبه مقابل استرالیا در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا برگزار کرد. در خبرهایی که از امارات به گوش می‌رسد، عمر عبدالرحمان، فوق ستاره این تیم در ورود به جلسه تمرین لنگ لنگان راه می‌رفت. به نظر می‌رسد بازی سخت مقابل ژاپن آمادگی وی را تحت‌الشعاع قرار داده است.
*يونس محمود کاپيتان تيم‌ملي فوتبال عراق گفت که بازيکنان عراقي مظلوم ترين بازيکنان اين جام هستند. وی که در مصاحبه‌ای با خبرگزاری عراق آی‌ام‌ای سخن داشت بیان کرد که هیچ تیم‌ملی فوتبالی را در جهان نمی‌ بینید که بدون لیگ داخلی باشد و بازیکنانش نتوانند در کشور خود بازی کنند. وی اضافه کرد: با وجود اینکه بازیکنان عراقی علاقه دارند که در باشگاه‌های خود بازی کنند اما به خاطر اتفاقات منطقه از این امر محروم هستند. ما حتی اگر نتوانیم در جام‌ملت‌های آسیا قهرمان شویم، شایسته لقب قهرمان هستیم زیرا که با سختی فراوانی به اینجا رسیده‌ایم. بازیکنان ما یک چهارم بازیکنان شاغل در لیگ‌های خلیج فارس درآمد دارند و با وجود اینکه تیم ‌ملی عراق روزانه 25 دلار به این بازیکنان پرداخت می‌ کنند با تمام وجود برای کشورشان بازی می‌ کنند و این راز موفقیت آنان است.
*الساندرو دل پیرو سفیر جام‌ملت‌های آسیا شد. کمیته برگزاری مسابقات دل پیرو را با هدف ترویج هر چه بیشتر فوتبال در استرالیا به عنوان سفیر این بازی‌ها برگزیده است. وی با باشگاه اف سی سیدنی استرالیا نیز جهت گسترش فوتبال و استعدادیابی قرارداد دارد.
*روزنامه الشرق قطر گزارش داد که کميته ملي المپيک عراق مبلغ 100هزار دلار را به عنوان پاداش پيروزي تيم‌ملي اين کشور برابر ايران در جام‌ملت‌هاي آسيا تعيين کرده است.
*رئيس فدراسيون فوتبال کشورمان معتقد است که تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا و بازي مقابل عراق جوانمردانه بازي کرده اما شانس با ايران يار نبوده است. کفاشیان گفت: از زحمات و تلاش بازیکنان در 4 بازی جام ملت‌های آسیا تشکر می‌کنم. کادر فنی در کنار بازیکنان تمام تلاش خود را برای بهترین بازی و عملکرد به کار گرفتند اما با کشیده شدن مسابقه به ضربات پنالتی و پس از 80 دقیقه بازی جوانمردانه با 10 بازیکن، شانس با ما یار نبود.
*با توجه به حضور يک بازيکن دوپينگي در عراق و رد شدن اعتراض ايران مبني بر اين اتفاقات، فدراسيون فوتبال به کميته استيناف AFC شکايت کرد. قرار است تا 10 روز آینده جواب این شکایت داده شود.