kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۸۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرد

فرمایشات رهبری باید منشور رفتاری مدیران ورزش شود

رئیس کمیته ملی المپیک با دقیق دانستن فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان ورزش کشور و قهرمانان بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی گفت: مسئولان و کل خانواده ورزش باید منویات رهبری را سرلوحه کار خود قرار بدهند تا شاهد پیشرفت در ورزش باشیم.

کیومرث هاشمی، درباره دیدار خانواده ورزش با رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: این دیدار یکی از دیدارهای خوب و روزهای به یادماندنی جامعه ورزش بود چرا که بعد از سال‌ها توفیق به دست آمد که این گونه دسته جمعی با رهبر انقلاب دیدار کنیم. این دیدار برای مسئولین کشور توفیقی بود تا بتوانند از منویات و نقطه نظرات تخصصی ایشان استفاده کنند.
رئیس کمیته ملی المپیک درباره‌ موضوعات محوری رهنمود های رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان در حوزه‌های مختلفی صحبت کردند که همه آن‌ها برای ما مهم است. بحث توسعه ورزش همگانی که بخش سلامت عمومی جامعه است و برای داشتن یک اجتماع سالم مورد نیاز است مورد تاکید رهبری بود. هاشمی ادامه داد: بحث فرهنگی و اخلاقی جامعه ورزش از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود. این موضوع نکته مهمی است که ضرورت دارد به آن توجه زیادی صورت بگیرد. مخصوصا از طرف مربیان که نقش کلیدی در بحث فرهنگی و اخلاقی ورزشکاران دارند. رهبر انقلاب مثال‌هایی را نیز از موضوعات فرهنگی ورزش فرمودند و تاکید کردند که زمانی که یک دختر مسلمان با حجاب روی سکو می‌رود و یا یک ورزشکار سجده شکر بجا می‌آورد از نکات فرهنگی ورزشی است که باید گسترده‌تر شود.هاشمی درباره تاکید رهبر بر مسئله جلوگیری از فساد در ورزش تصریح کرد: تخلف در هر حوزه‌ای تخلف است. در وهله اول مسئولان باید خودشان را از این موضوع مبرا کنند حتی رهبر موضوع تخلف قانونی را مطرح کردند و تاکید داشتند که نباید نسبت به این موضوع با مدارا رفتارشود. طبیعی است که هرکس باید در راستای وظایف خودش گام بردارد. مربیان، مسئولان فدراسیون‌ها و کسانی که به ورزش مرتبط هستند باید به دیدگاه‌های تخصصی رهبر به عنوان یک منشور توجه کنند تا روز به روز شاهد پیشرفت ورزش به خصوص ورزش پاک باشیم، هرچند که در ذات ورزش همیشه پاکی وجود دارد اما نیاز هست توجهات بیشتری صورت بگیرد.